Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Marko: Az egymást váltogató ellenfelek a Red Bullt segítik. Reméljük, így is marad!

Marko: Az egymást váltogató ellenfelek a Red Bullt segítik. Reméljük, így is marad!

Speedweek
Nem aggasztja Helmut Markót a Red Bull utóbbi hétvégéken tapasztalt visszaesése. A bajnokságban továbbra is jó helyzetben látja magukat – hála az ellenfeleik hullámzásának.

Egyelőre csak egy hétig volt slágertéma az arról folyó diskurzus, nyitottá tette-e a bajnoki küzdelmet a Ferrari. A monacói győzelmük után egyéniben 31, a konstruktőröknél 24 pontra közelítették meg a Red Bullt, ám a helyzet gyorsan változott Montrealban, ahol Max Verstappen újra nyerni tudott, Charles Leclerc és Carlos Sainz pedig kiesett.

Miközben a Red Bullt hétvégéről hétvégére egyre inkább szorongatják a riválisok, a bajnoki helyzetük továbbra is stabilnak és kecsegtetőnek tűnik. Helmut Marko szerint is, aki a kanadai győzelmüket elsősorban Verstappen kvalitásainak tudja be.

„A montreali győzelem a Verstappen-faktornak köszönhető. Újra Max Verstappen különleges képességei jelentették a különbséget, amivel itt egy olyan versenyt nyertünk meg, amit mások nem tudtak megnyerni” – utalt arra a Speedweeken vezetett rovatában, hogy Lando Norrisék és George Russellék is követtek el hibákat.

Max Verstappen és Lando Norris (Fotó: Red Bull/Getty Images)

Marko emlékeztetett rá: Verstappent pénteken a második szabadedzésen az MGU-K problémája hátráltatta, így lényegében lemaradtak a gyakorlásról, és nem tudtak megfelelően felkészülni. „De megőrizte a hidegvérét. Aztán szombaton konstruktívan és nyugodtan dolgozott tovább az autón, ami pénteken még egyáltalán nem volt győzelemre esélyes. Max és a csapata végül eljutottak oda, hogy meglett az első soros rajthely, miközben azonos időt futott a pole-szerző George Russell-lel.”

A tanácsadó szavaiból kivehető, nem érezték úgy, hogy kezükben volt ez a hétvége. Ez sokat elmond a Red Bull év elejihez képest megváltozott helyzetéről: nyakukon az ellenfelek. Csak nem a bajnokságban. „A ellenfelek felzárkóztak, ez nem kérdés, de nem vagyunk nyugtalanok. Érkeznek még újítások az autóra, amik sokat ígérnek.”

„A McLaren Kanadában ugyanolyan erős volt, mint az előző hétvégéken, a Mercedes erősebb, a Ferrari viszont gyenge. Ez a hullámzás az autók és a pályák karakterével magyarázható, és azon is múlik, ki képes a legjobban működési tartományba vinni a gumikat az adott pályakörülmények között.”

„Ez a helyzet számunkra nagy előnyt jelent, mert az üldözők folyamatosan váltogatják egymást. Nem egy ellenfelünk van, hanem három, akik folyamatosan pontokat vesznek el egymástól. Remélem, ez így is fog maradni”

– bizakodott Marko.

Helmut Marko (Fotó: XPB)

Azt nem tagadta, hogy az RB20-assal vannak problémák, amiken muszáj lesz dolgozniuk. Szerinte a kerékvetős nehézségeket a felfüggesztésük alakításával enyhíthetik. „Verstappen Kanadában is kifogásolta, hogy az autó nem jól fekszik a kerékvetőkön. A szimulátor adatai nem felelnek meg a valóságnak ilyen szempontból, és ez már tavaly Szingapúrban is megmutatkozott. Az autónk összességében nem a legjobb a kerékvetők kezelésében.”

„Erre egy puhább alapbeállítással reagáltunk Kanadában, de ez nem volt elég. Mivel a Racing Bulls autói ilyen téren nagyon erősek voltak Kanadában, jelenleg is vizsgáljuk, hol csúszhatott be hiba a Red Bull Racingnél. Szerintem jó nyomon járunk, és az első felfüggesztés terén hamarosan előrelépést fogunk tenni.”

Hozzátette, a folytatásban talán jobb formában lesznek. „A következő három verseny, Spanyolország, Ausztria és Anglia pontosabb képet fog adni arról, mi a helyzet a versenyautók között. Ezek klasszikus pályák, a nem szokványosak pedig már mögöttünk vannak: Miami, Imola, Monaco, Montreal.”

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: Red Bull/Getty Images)

További tartalmak