Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Sajtó: Ügyfélcsapattá válik az Alpine?

Sajtó: Ügyfélcsapattá válik az Alpine?

Motorsport
A Motorsport információi szerint a Renault/Alpine vezetői fontolóra vették, hogy 2026-tól egy másik gyártó erőforrásait használják, vagyis leállnak a motorkészítéssel és feladják Forma–1-es csapatuk gyári státuszát.

Az utóbbi hetekben, hónapokban több pletyka is szárnyra kelt a francia alakulat jövőjéről: felmerült, hogy a Renault leállítja a projektet és elhagyja a királykategóriát, de az is, hogy eladja a csapatot vagy legalábbis annak egy részét. A tulajdonosok a felvetésekre rendre cáfolattal reagáltak; legutóbb a Renault első embere, Luca de Meo, mégpedig igen határozottan.

Ezt szeretném nagyon világossá tenni. Semmiképpen sem fogjuk eladni” – nyilatkozta az Autocarnak. „Ez nem az én stílusom. Részeket sem adunk el, hiszen nincs szükségünk a pénzre. Hülyeség lenne (az eladás) és nem teszem meg” – szögezte le.

Úgy tűnik, ezzel nem sikerült pontot tennie az ügy végére, az általában megbízható forrásnak számító Motorsport ugyanis úgy tudja, felmerült még egy opció, ami komoly változást eredményezne a jelenleg Alpine néven futó istálló életében: jelenleg állítólag azt mérlegelik, hogy feladják gyári státuszukat és egy rivális gyártó erőforrásait használják 2026-tól.

Fotó: XPB

A cikkben kiemelik, végső döntés még nem született, hiszen a Renault vezetése is mérlegeli, megéri-e fenntartani a költséges motorrészleget úgy, hogy nincs semmi garancia arra, hogy a 2026-os szabályváltoztatásokkal előre tudnak lépni.

A háttérben állítólag már a puhatolózás is elkezdődött, vagyis a Renault/Alpine tárgyal a rivális gyártókkal. Esélyesként a Red Bullt emlegették, nekik azonban két saját csapatot is el kell majd látniuk 2026-ban, így nem valószínű, hogy bevállalják a franciákat is. A Mercedes viszont vállalhatja a csapatot, főleg, hogy az Aston Martint „elveszíti” 2025 végén.

Amennyiben a Mercedes is „kiesik” a Forma–1-es szabályok határozzák majd meg, kinek kell ellátnia a beszállító nélkül maradó Alpine-t. A „kiválasztott” jó eséllyel a Honda lesz, nekik ugyanis az Aston Martin személyében csak egy partnercsapatuk lesz.

A Motorsport végül rámutat arra, hogy az Alpine azt követően, hogy ügyfélcsapattá válik, idővel könnyebben kerülhet értékesítésre is, hiszen már nem kell a motorgyárral együtt „áruba bocsátaniuk” a tulajdonosoknak, akik egyébként ezt a felvetést még nem kommentálták, noha a lap kereste őket.

Pierre Gasly (Fotó: XPB)
Borítókép: Esteban Ocon (Fotó: XPB)

További tartalmak