Noha a futam elején csapattársával, Kevin Magnussennel együtt a figyelem középpontjába került annak köszönhetően, hogy a vizes abroncsokon számos, a közteseken kezdő ellenfelet megelőzött, Hülkenberg hamar visszacsúszott a mezőny végére és a leintésig sem tudta visszaküzdeni magát a pontzónába. Pedig Kanadában több rivális is feladata a küzdelmet.
A rutinos német egy pozícióval csúszott le a top10-ről és azt már a hétvége után elmondta, amennyiben autója egy kicsit jobban irányítható lett volna, ismét növelni tudta volna egységei számát. A géppel azonban egész hétvégén problémái voltak.
A folytatás előtt kiemelte, reméli, csapata alaposan átvizsgálja az autót, hogy megoldják ezeket a problémákat. „A hétvége során folyamatosan elszalasztottuk a lehetőségeinket” – kezdte egy kritikus megjegyzéssel. „A probléma miatt, amivel szembesültünk, az autó valahogy nem tűnt egészségesnek. Talán valahol az aerodinamikai oldalon lehetett gond.”

„A futam után is úgy éreztem, hogy van valami gond, ami miatt nem tudtunk ott lenni, ahol lennünk kellett volna. De nyilvánvaló, hogy az ember abból akarja kihozni a legjobbat, ami a rendelkezésére áll. Nyilván, az sem segített, hogy a péntek szinte elúszott. Nehéz hétvége volt” – magyarázta.
„Nem éreztem jól magam az autóban a hétvége során. Nem voltam elégedett, már az első körök során sem. Meg kell néznünk, hogy mi történt, mert ez komoly mértékben befolyásolta a hétvégénket. Az időmérő is jobb eredménybe került. Mert biztos, hogy ha előbb végzek, mint ahogy általában szoktam, pontot szereztünk volna. Ez is kihagyott lehetőség volt” – emelte ki.
Ami a korábbi hétvégéket illeti, Hülkenberg az első nyolcból négy alkalommal pontot tudott gyűjteni (három alkalommal a nagydíjon, egyszer pedig a sprinten), vagyis eddig ő jegyezte a Haas egységeinek nagy részét (hatot, szemben Magnussen egyetlen pontjával).
