Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Mercedes: Alaptalan és nem igazságos Hamilton elnyomásával vádolni a Mercedest

Mercedes: Alaptalan és nem igazságos Hamilton elnyomásával vádolni a Mercedest

Beyond the Grid
James Allison szerint alaptalan és igazságtalan azt feltételezni a Mercedesről, hogy elnyomja a távozó Lewis Hamiltont. A technikai igazgató magyarázatot adott a brit George Russell-lel szembeni gyenge időmérős mérlegére.

Egymás után szenvedi el a házon belüli vereségeket Lewis Hamilton George Russelltől. A hétszeres világbajnok Monacóban a kollégája autójára felkerülő új vezetőszárnyat hiányolta az időmérős kudarca után, majd megjegyezte, nem is számít már arra, hogy idén le tudja még győzni csapattársát a kvalifikációkon.

E megjegyzései azt sugallták, hogy van némi feszültség közte és a Mercedes között, és ez felvetette annak kérdését, hogy az év végi távozása tudatában megkapja-e az egyenlő bánásmódot, vagy a csapat már inkább a maradó Russell mögé állt be.

James Allison technikai igazgató nem érzi jogosnak ezeket a felvetéseket.

„Ha csak a statisztikákat nézzük, nyolc-egy az állás – vagy akkor még csak hét-egy volt – és ez alapján talán jogos azt gondolni, hogy folytatódik a tendencia, és nem sokszor lesz olyan, hogy ő áll a pole-ban. Ha ebbe próbálod belemagyarázni, hogy valaki szisztematikusan hátrányban van az időmérő edzésen, az nem igaz és nem is igazságos. Amennyire csak lehetséges, az autók egyformák”

– tisztázta a Beyond the Gridnek interjút adó brit szakember.

„A motorhasználati mód egyforma, és ha van különbség a beállításokban, az azért van, mert a garázs mindkét oldalán ezt választotta. De adott a lehetőség számukra, hogy ugyanazt válasszák.”

„Idén bizonyos alkalmakkor – és Monacóban ez ismertté vált – eltérő első szárnyak kerültek az autóra, mert csak egy volt elérhető belőle, és döntést hoztunk, melyik autóra kerüljön fel minél előbb. Megbeszéltük Lewisszal, és azt mondta: Nem, George-é legyen” – hívta fel a figyelmet a monacói panasz kapcsán Allison.

George Russell és Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

 

Az autó-gumi kombináció nem fekszik Hamiltonnak?

A szakember szerint Hamilton időmérős hátrányának gyakorlati okai vannak: nem fekszenek neki úgy a gumik. Az autó fejlesztéseivel viszont úgy érzi, az ő helyzete is javulni fog. „Nem vártam volna a nyolc-egyet. Az év nagy részében problémás bestia volt az autó. Mostanra sokkal-sokkal jobb lett az utóbbi két-három versenyen, és most már sokkal mérvadóbb, hogy ki végez vele előrébb, mert az autó már nem annyira találomra hozza a számokat.”

„Lewis nem ok nélkül minden idők legjobb időmérős versenyzője. Szerintem ő a sport legjobbja, de idén csak kis különbségek hiányoznak neki. Nemrég egy e-mailben találgattam erről, amit szétküldtem a gyárban: az autó és a gumi kombinációja – és ez nemcsak ránk vonatkozik, hanem az egész boxutcára – nem szereti, ha siettetik. Szinte akkor éred el a legjobb időeredményt, ha nem próbálkozol.”

„Minden hétvégén látjuk, hogy valaki fut egy jó kört a szabadedzésen vagy az időmérőn valamikor, és azon tűnődsz, hogyan csinálta ezt. Aztán nem képes újra megcsinálni, egyből eltűnik a ködben. Az időmérő elég nehéz, mert fel vagy spannolva, a legjobbat akarod kihozni belőle” – utalt arra Allison, hogy a gumik kiszámíthatatlanul érzékenyek, és talán nem segítik az agresszív versenyzőket.

Russell kapcsán kiemelte, ő képes stabilan hozni a szintet. „Nagyon-nagyon kiegyensúlyozottan ki tudja hozni a legtöbbet az autóból az időmérőn. Igazán jó ebben. A versenyen egyenlőbb a helyzet, és Lewis versenytempója idén több alkalommal nagyon erős volt George-éhoz képest. Az időmérőn viszont George egyértelműen jobban áll” – állapította meg.

Lewis Hamilton (Fotó: Batchelor / XPB Images)

 

Varázsló, a valaha volt legjobb

Allison a podcastban Hamilton év végi távozásáról is beszélt, ami nem érte őt váratlanul. „Nem nagyon. Inkább az időzítés lepett meg, de tudtam, hogy milyen szerződést ajánlottunk neki, és amit ajánlottunk, abban benne volt, hogy ez történik. Amikor sor került rá, nem lehettünk meglepettek, mert felkészültünk rá, hogy megtörténik máskülönben nem tettük volna a szerződésébe ezt a lehetőséget. Szóval az időzítés volt az, ami váratlanul ért minket kicsit. Az, hogy megtörtént, nem volt váratlan” – magyarázta.

A szakember az együtt töltött évek alapján a legjobb versenyzőnek tartja Hamiltont, és azt is kifejtette, miért. „Vannak napok, amikor egyszerűen varázsol, és ezt látva azt mondod: Úristen! Annyira precízen helyezi az autót, hogy a többi versenyzőnek egyszerűen nem marad más választása, mint a megalkuvás. Lewis képes elérni, hogy a gumi csak bírja, bírja és bírja, még amikor azt is mondja Bonónak, hogy nem fogja. Kiváló, kiváló teljesítményt nyújt. Már korábban is elmondtam: szerintem ő a valaha volt legjobb versenyző, és még mindig így hiszem” – méltatta a hétszeres bajnokot.

 

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes)

További tartalmak