Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Norris: Verstappen a lassabb autóval nyert. A csapat nagyszerű volt, én rossz

Norris: Verstappen a lassabb autóval nyert. A csapat nagyszerű volt, én rossz

F1
Magát ostorozza Lando Norris az elszalasztott győzelme miatt, és bosszantja, hogy Max Verstappen lassabb autóval győzte le őt.

Ez már nem elég, de ez még nem elég. Így lehetne összefoglalni a Spanyol Nagydíjon másodikként célba érő McLaren és Lando Norris helyzetét. A pole-ból rajtoló brit egy pozíciót vesztett és mindössze két másodperccel maradt le a győzelemről. Ez megmutatja, Wokingban most már jogos elvárás a győzelem. Az elszúrt rajt, az elhúzódó kerékcserék viszont olyan apróságok voltak, amik miatt ki kell mondani: míg Max Verstappen sorra nyeri a versenyeket úgy, hogy nem a leggyorsabb autóban ül, Lando Norris sorra veszti el őket a leggyorsabb autóval.

„Nem számít, nemde? Nyernem kellett volna, de el****tam a rajttal. Az autó elképesztő volt, többet érdemeltünk” – mondta a tőle megszokott önkritikával Norris a célban mérnökének a hajszálon múló vereségéről.

Lando Norris (Fotó: XPB)

Valóban a rajtnál úszott el. Norris gyengébben lőtt ki a jelzésre, mint Verstappen, és miközben védekezett ellene, a mindkettejükön szélárnyékot fogó George Russell külső íven mindkettejüket megelőzte. Norris két pozíciót bukott, és a végső sikerhez túl sok időt vesztett, mire visszatért a második helyre. Pedig az első etapja végén, majd a következő két etapján is látszott: a McLarenben ezen a versenyen is több volt, mint a továbbra is penge élén táncoló Red Bullban.

„Nem lehetett volna, KELLETT volna!” – javította ki Norris a leintés után David Coulthardot, aki azt mondta, nyerhetett volna. „Rossz volt a rajtom, ilyen egyszerű. Az autó ma hihetetlen volt. Egyértelműen a leggyorsabbak voltunk, és az elején vesztettem el. Csalódott vagyok. Sok a pozitívum, egy a negatívum – de az mindent elront…”

„Ettől eltekintve sok pontot szereztem, az autó pedig elképesztő volt.”

Lando Norris (Fotó: Boxutca)

Norris Imola és Montreal után harmadszor mérgelődhet amiatt, hogy több is lehetett volna a versenyében. Az előző két esetben a taktikázáson múlt, most leginkább a rajton. Megkérdezték, elszúrt-e valamit. „Nem igazán tudom. Vissza kell néznem, hogy mit csináltam rosszul. Nem is annyira Max volt a baj, aki mellettem volt, hanem George a külső íven. Jár az elismerés a Red Bullnak és Maxnak. Ismét elvégezték a feladatot. Nagy kár érte, hogy közben mi elvesztettük. Kár érte, de majd legközelebb!”

A rajt kapcsán Norris később a Sky Sportsnak elmondta:

„Vissza kell néznem ezt. Nem éreztem rossz rajtnak. Úgy két méter volt. Max odaért, és nem tudtam kivédeni. És ennyi volt. George kívül volt, nagy szélárnyékot fogott. Ezeken az autókon a nagy leszorítóerő miatt egyre jobbat lehet. George a szélárnyékkal mindkettőnket megelőzött. Még ha nem is lettem volna ott, akkor is megelőzte volna Maxot.”

„Nem éreztem rossz rajtnak, de manapság, amikor ennyire szoros, egy-két méter különbséget jelent a győzelem és a verseny elvesztése között. Kár érte, hogy ilyen kis dolog került ilyen sokba nekünk. Viszont ami utána volt, az szinte tökéletes volt” – fejtegette.

Norris az M4 Sport kamerái előtt tovább ostorozta magát. Kiemelte, vasárnap egyértelműen a McLaren volt a legjobb autó, még ha a hétvége egészéről ez nem is mondható el. „Nem vagyok biztos benne. A Mercedes sokkal gyorsabb volt ezen a héten, mint legutóbb. Ezen a pályán nagyon erősek voltunk. A Red Bull tegnap gyorsabb volt, nálunk, hiába voltam pole-ban, az időmérőn gyorsabb volt az autójuk. Nekünk pedig jobb volt a versenyen.”

„Nem hinném, hogy péntektől vasárnapig mi lettünk volna a legjobbak. De nagyon közel voltunk. Ugyanakkor adódott egy esélyünk a győzelemre ma, de nem csináltuk meg… A csapat nagyszerű munkát végzett, én rosszat – ez ilyen egyszerű.”

Lando Norris (Fotó: XPB)

Verstappen azzal alapozta meg a sikerét, hogy egyből megelőzte George Russellt a második körben. Norrisnak ugyanez nem sikerült az első etapon. Sok időt vesztett ekkor, majd sokat akkor is, amikor az eltolt kerékcseréi után előzgetnie kellett Carlos Sainzot, Lewis Hamiltont és George Russellt. „Kemény volt. Nem volt könnyű előzni. Két másodperces távolságon belül nagyon sokat veszítesz a tapadásból. A hőmérséklet egyre emelkedik és emelkedik. Szóval nehéz volt. Támadtam az egyesben, vissza kellett vágnom a hármasban, aztán kívülre került a négyesben, majd visszajöttem az ötösben. Fél körig tartott, igen szoros volt, izgalmas volt, és muszáj volt megcsinálnom, mert ha nem teszem, akkor szerintem nem tudtam volna megelőzni a verseny végéig. Jó móka volt, a határon, ahogy szeretjük. Megvolt a tisztelet is” – mondta a látványos csatájukról, mellyel igen sok időt veszített Verstappen ellen.

A győzelem viszont nem itt úszott el. Norris nem is tagadja, hogy Verstappen lassabb autóval győzte le.

„Ez igaz. A második leggyorsabb autóban ült, a leggyorsabb a miénk volt, de Max nyert. Világos, hogy nem végeztem elég jó munkát.”

A folytatás kapcsán Szeleczky Ádám, az M4 Sport tudósítója megkérdezte, mi kell nekik ahhoz, hogy Ausztriában már meg tudják csinálni. „Semmi. Jobb rajt kell, nem csúszhatunk vissza. A tempó nagyszerű volt, a rajt nem, szóval egyértelmű, miben kell javulnunk” – állapította meg.

Borítókép: Lando Norris (Fotó: Boxutca)

További tartalmak