Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Verstappen: Nyertünk, mert jól csináltuk, de nem lehet mindig erre építeni

Verstappen: Nyertünk, mert jól csináltuk, de nem lehet mindig erre építeni

F1, Sky Sports
Jobb csapatmunkával, más területeken nyújtott extrákkal eddig kompenzálni tudta a nyilvánvaló teljesítményproblémáját a Red Bull, ám Max Verstappen a barcelonai sikerük után figyelmeztetett: ebből tartósan nem lehet megélni.

Imola, Montreal, Barcelona – Max Verstappen eddig is szorgosan gyűjtögette a győzelmeket, ám az utóbbi időben nem úgy teszi, mint korábban. Fölényes diadalmenetek helyet izzadságszagú menekülést hozott a legutóbbi három versenye, amin győztesként intették le.

Ezúttal is Lando Norris szorongatta őt, aki saját bevallása szerint is a gyorsabb autót vezetve szenvedett vereséget vasárnap – elsősorban a rosszabb rajtjának és az első körös pozícióvesztéseinek következtében.

Verstappen ugyan csak másodikként fordult el az első kanyarban, ám a mclarenest megelőzte, az első pozíciót George Russell vette át tőlük egy dupla szélárnyékkal. A címvédő azonban ismét pontosan tudta, mi a teendője. Miután Norrist maga mögé gyűrte, Russellt az első adandó alkalommal, lendületből megelőzte, majd kiépített pár másodperc előnyt.

„A versenyemet az alapozta meg, hogy az élre álltam a második körben, és hogy Lando elé kerültem. Lényegében az első etapon nyertem meg a versenyt, azzal az előnnyel, amit akkor építettem ki Lando ellen.”

„Az első etaptól egy igen agresszív, védekező versenyt futottam. Egészen korán álltam ki Landóhoz képest, aki gyorsabb volt és egy kicsivel jobban is bánt a gumikkal. Ez egy kissé aggasztó. Nem ezt akarod. Csapatként viszont mindent kihoztunk a lehetőségeinkből” – magyarázta Verstappen.

Max Verstappen (Fotó: Red Bull/Getty Images)

A rajtnál szerinte fontos volt, hogy mindhárman észnél voltak. „Az első indulás egész jó volt, aztán Lando mellé kerültem. Kicsit a fűre kellett mennem, de George dupla szélárnyékot kapott, és jó lendülettel érkezett kívülről. Sikerült mindhármunknak jól kezelni az első kanyart.”

Verstappen Norrisszal ellentétben úgy érezte, nem volt több ennél a versenyükben. „A csapattal agresszíven taktikáztunk. Ha a csomag egészét nézzük, igazán jó versenyünk volt. Mindent kihoztunk belőle. Ugyanakkor úgy érzem, van gondunk az optimális tempóval, hiányzik egy kicsi a gumikopásnál minden etap végén. Szóval nem volt ez egy könnyű és sima verseny. Lando elég keményen zárkózott a végén. Szerencsére éppen elég volt.”

Megkérdezték, helytálló-e azt mondani, hogy ezen a versenyen a McLaren volt a leggyorsabb. Verstappen a másik irányból közelített: szerinte a Red Bull nem volt elég gyors. „Én csak magamról tudok beszélni, és úgy éreztem, hogy gond van a tempóval. Emellett a gumikkal sem bántunk a legjobban, ha Landóhoz viszonyítok. Ő jobban nyomhatta bizonyos kanyarokban. Persze egy ponton különbség lett a gumik használtsága szempontjából, mert elnyújtotta az első etapját.”

„Még így is mindent optimálisan csináltunk, nem mondhatnám azt, hogy bármit rosszul csináltunk volna a versenyen. Egyszerűen jobb teljesítmény kell” – figyelmeztette csapatát.

Max Verstappen (Fotó: Red Bull/Getty Images)

Miután Norris is letudta az utolsó kerékcseréjét, Verstappennel közölte a mérnöke: mostantól a célig nyomnia kell, nincs spórolás. Mindez az elmúlt másfél évben nem így ment a Red Bullnál.

„Természetesen ez izgalmas. Viszont ha magamra gondolok és nem a sportra, akkor természetesen több teljesítményt akarok, mert jelenleg nem mi vagyunk a leggyorsabbak. Ezért is kellett a végéig nyomnom. Az első etapnak köszönhetően olyan helyzetbe hoztam magam, hogy kényelmesen elöl voltunk. De ha nem kapom el Landót a rajtnál, akkor ma második lettem volna.”

„Finom különbségek dönthetik el a versenyt. Eddig mindent jól csináltunk, de nem lehet mindig erre hagyatkozni. Ahhoz, hogy nyerd a versenyeket, neked kell a leggyorsabbnak lenned, és az utóbbi pár versenyen ez hiányzott”

– hívta fel a figyelmet.

Max Verstappen (Fotó: Red Bull/Getty Images)

Christian Horner csapatfőnök szerint a fejlesztési hendikeprendszerrel és a költségplafonnal elkerülhetetlen, hogy vezetőként olvadjon az előnyük. Verstappen szerint viszont ez nem lehet kifogás. „Természetes, hogy kevesebb időnk van a szélcsatornában. Ez a sikerért járó büntetés, így találták ki. Ahhoz, hogy az élen maradjunk, egyszerűen javítanunk kell a teljesítményen. Ha megnézzük a tavalyi és az idei teljesítményünket, természetesen javítottunk, de a többiek a jelek szerint még többet. Sok mindent tanulmányoznunk kell, hogy versenyképesebbek legyünk.”

A következő állomás a Red Bull saját pályája, Ausztria. Verstappen szerint nem lehetnek magabiztosak a folytatást illetően, sürgősen fejlődniük kell. „Jó autó kell ahhoz, hogy tartani tudd ezeket az eredményeket. Jelenleg egy kis pluszt kell találnunk ahhoz, hogy folyamatosan nyerni tudjunk. Mert ha megnézzük az utóbbi győzelmeinket, ezek arról szóltak, hogy a megfelelő pillanatban a megfelelő helyen voltunk, helyes döntéseket hoztunk, és csapatként erősek voltunk.”

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: Red Bull/Getty Images)

További tartalmak