Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Állást foglalt a Ferrari főnöke Leclerc és Sainz vitájában

Állást foglalt a Ferrari főnöke Leclerc és Sainz vitájában

Sky Sports, Motorsport
Feszültté vált a légkör Charles Leclerc és Carlos Sainz között Barcelonában. A Ferrari csapatfőnöke próbálta csillapítani a kedélyeket.

Kína után ismét összezördült egymással a Ferrari két versenyzője. Carlos Sainz a futam elején bemutatott előzésével húzta ki a gyufát Charles Leclerc-nél. A monacói szerint kollégája annak ellenére támadta őt, hogy előzetesen megállapodtak a csapattal, a futam elején óvják a gumikat. Sainz kifékezte őt az első kanyarnál, majd még finoman össze is koccantak, amitől kicsit sérült Leclerc első szárnya.

A monacói úgy érezte, a felesleges kakaskodással és annak következményével nemcsak időt veszített, hanem pozíciót is. A célban kevesebb mint egy másodperc hiányzott neki George Russell elkapásához és ahhoz, hogy az 5. helyet a 4. helyért járó pontokkal járuljon hozzá a Ferrari hétvégi terméséhez.

Frédéric Vasseur csapatfőnök nem osztotta versenyzője azon véleményét, hogy a Sainz-támadás végső soron a Ferrarit is károsította.

„Ez egy kis koccanás volt, de semmit sem vesztettünk abban a helyzetben. Az ötödik és hatodik helyen álltunk akkor. Egy ponton bizonyos autók mögé kerültünk, és noha nagyon szoros volt, elvesztettünk vele pár másodpercet. Végül egy körre voltunk Russell megelőzésétől”

– utalt arra, hogy a 4. hely megszerzése inkább a későbbi beragadásokon múlhatott.

„Az ötödik és a hatodik helyről rajtoltunk, és ugyanezen pozíciókban értünk célba. Számomra az ebből a következtetés, hogy jobb munkát kell végeznünk szombaton” – tette hozzá Vasseur.

Charles Leclerc és Carlos Sainz (Fotó: XPB)

Leclerc utalt rá, hogy nemcsak magával a csatázással, hanem a szárnyának sérülésével is időt veszített a versenyen. Vasseur ezt azonban nem erősítette meg. „Az adatokban semmi sem utalt problémára Leclerc autóján a Sainzcal történt ütközés után. Ez inkább egy időzítéssel kapcsolatos probléma volt. Charles veszített úgy fél másodpercet akkor, de tudunk találni tovább tíz példát arra, hol vesztettünk még fél másodperceket a versenyen.”

A francia a versenyzők közti feszültségnek sem tulajdonított nagy jelentőséget. Szerinte normális, hogy a küzdelem hevében ingerültek.

„Az autón kívül nagyon jó a kapcsolatuk, bíznak egymásban. De igazi versenyzők. Nyilván adódhatnak efféle helyzetek, de tökéletesen tudom, hogy az efféle helyzetektől sokat kaphatunk. Tavaly azért is sikerült talpra állnunk, mert ez volt közöttük a helyzet, és mert egész évben megvan közöttük ez a versengés.”

„Az ilyesmi egyszerűen benne van a játékban” – állapította meg.

Vasseurt jobban foglalkoztatta ennél, hogy Kanada után Spanyolországban sem voltak olyan gyorsak, mint szerették volna. „Szombaton két-három tizedre voltunk a legjobbaktól. Ma a versenyen nagyjából ugyanekkora volt a különbség. Ha hatvanhat kört veszek és azt, hogy húsz másodperc volt a hátrányunk, akkor ez körönként két és fél tizedmásodperc. Muszáj előrelépnünk kicsit szombaton az időmérőn, mert amikor hátulról rajtolsz, előznöd kell, kockázatot kell vállalnod a stratégiával is.”

„Sainz Russellhez hasonlóan korán állt ki, mert muszáj volt levédenünk magunkat George stratégiájával szemben. A közepes, majd a kemény gumit raktuk fel nála. Leclerc-nél a terv az volt, hogy elnyúltjuk az első etapot, hogy lehetőségünk nyíljon a lágy gumi használatára. Egy kör viszont hiányzott” – magyarázta Vasseur.

Charles Leclerc és Carlos Sainz (Fotó: XPB)

Reményei szerint az Osztrák Nagydíjon fordul a helyzetük. „Barcelona így alakult, a Red Bull, a Mercedes és a McLaren mögött voltunk. A helyzet viszont más volt Monacóban, és minden hétvégén változhat. Nincs már hat tizedes különbség az autók között, mint a múltban. Most van három-négy csapat azonos szinten, vagy legalább két tizeden belül, ami azt jelenti, hogy a gumikezelés, a hőmérséklet, a beállítások és sok más tényező miatt változhat a helyzet.”

„Egy kis előrelépés nagy nyereséggel járhat, vagyis minden nyitott. Ausztriában is nyitott lesz, mert sprinthétvége jön, de azért is, mert más a pálya karaktere, és jobban fekszik az autónknak” – jósolta Vasseur.

Borítókép: Charles Leclerc és Frédéric Vasseur (Fotó: XPB)

További tartalmak