Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Alonso csodarajtja adta az ihletet Russell győzelemről döntő rajtjához

Alonso csodarajtja adta az ihletet Russell győzelemről döntő rajtjához

Motorsport
Ha valakinek Fernando Alonso emlékezetes 13 évvel ezelőtti rajtját juttatta eszébe George Russell vasárnapi élre állása, az talán nem is a puszta véletlen műve…

Kis túlzással kijelenthető: ez volt a döntő manőver Max Verstappen és Lando Norris győzelemért folytatott küzdelmében. Ironikus, hogy egy harmadik versenyzőről, George Russellről van szó, aki a Spanyol Nagydíj rajtja után az első kanyar féktávján egyszerűen átugrotta az első rajtsorból induló ellenfeleket.

Russell csak a 4. rajtkockából rugaszkodott el, ám azt remekül tette. Az indulás után a belső íven maradó Verstappen szélárnyékába bújt, majd amikor kellően felhúzatta magát, átugrott a Norris mögött légfolyosóba, hogy végül extra sebességfölénnyel vághasson ki a külső ívre, ahol már csak ki kellett fékeznie az egymással való csatázás közben lendületet is vesztő két kollégát.

A manővere és a taktikája kísértetiesen hasonlított Fernando Alonso 2011-es mutatványára. Akkor a spanyol szintén a negyedik helyről indult Barcelonában, és ő is kettős szélárnyékot fogott az első sorból rajtoló két Red Bullon. A különbség csak annyi volt, hogy Sebastian Vettel és Mark Webber akkor helyet cseréltek egymással előtte, és ő így a külső helyett a belső íven fékezte ki őket.

Russell elismerte, a futam előtt az Alonso-rajt is eszébe jutott. „Az este erről álmodtam, és ez lett a támadási tervem. Láttam az időjárás-előrejelzést és hogy a széliránya szembeszélre vált az első kanyar felé. Tudtam, hogy ez azt jelenti, hogy igazán későn fékezhetek, mélyen belemehetek a kanyarba.”

„Amikor gokartoztam, emlékszem, hogy 2011-ben láttam, ahogy Fernando a negyedik helyről rajtol és az élre áll. Tudtam, hogy lehetséges”

– mesélte a brit versenyző.

Fernando Alonso és a két Red Bull a 2011-es rajtnál (Fotó: XPB)

Hogy mennyire tudatos és tervezett volt a részéről ez a rajt, azt jelzi, hogy Russell már a rajtrácsra vezető körökön rákészült.

„Négy kört teljesítettem, mielőtt kimentem volna a rajtrácsra, és mindegyik körben gyakoroltam, hogyan lehetne a lehető legkésőbb fékezni. Szóval tudtam, hogy hol a határ.”

„Tudtam, hogy mennyire erős a szél, és tudtam, hogy mik a lehetőségek az autóval. Szóval ez előre kiszámolt kockázat volt. És elégedett vagyok, hogy megcsináltam” – magyarázta az egyszeres futamgyőztes.

A csoda aztán nemhogy három napig, három körig sem tartott. Russellt a 3. kör elején előzte meg Max Verstappen, aztán az első kiállás után Lando Norris is hátrébb szorította. Onnantól a Ferrarik és Lewis Hamilton voltak az ellenfelei a dobogóért folyó harcban. E csatát végül Hamitlon nyerte meg, az eltérő taktikájának köszönhetően. Russell a Ferrarik elleni védekezés miatt korábban állt ki, mint tervezte, a hajrára pedig a kemény gumit kapta meg, ami nem működött az autóján. A csapat ezt látva Hamiltonnál a lágyat rakta fel a végjátékra.

Fotó: XPB

„Volt pár dolog, ami ellenem volt ma. Volt egy lassú kerékcserém, amivel lépéshátrányba kerültünk a középső etapon, nyomás alá. Aztán sok időt vesztettem a Landóval vívott harc során is, majd a kemény gumit kaptam meg, ami egészen silány volt.”

„Tudtuk, hogy a kemény nem lesz nagyszerű gumi, de meg akartuk osztani a kockázatot Lewis és köztem, mert ha elnyújtjuk az etapot, azzal Charles fenyegetést jelenthetett volna ránk.”

„Egy kissé csalódott vagyok, hogy nem állhattam dobogóra, de a múlt héten ott álltam, és Lewis nagyszerű munkát végzett, csapatként pedig elégedettek lehetünk, mert ezek igazán ígéretes versenyek voltak” – összegzett Russell.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak