Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Olasz sajtó: Elfogadta az Aston Martin ajánlatát a Ferrari technikai igazgatója

Olasz sajtó: Elfogadta az Aston Martin ajánlatát a Ferrari technikai igazgatója

Formu1a.uno
Olasz források szerint elfogadta az Aston Martin ajánlatát a Ferrari technikai igazgatója. Enrico Cardile hamarosan távozhat Maranellóból.

Hetekkel ezelőtt az olasz Formu1a.uno című lap számolt be arról – és ezt több más forrás is megerősítette –, hogy az Aston Martin kivetette hálóját a Ferrari jelenlegi technikai igazgatójára, és tett egy komoly ajánlatot neki. Enrico Cardile 2016 óta tölt be vezető szerepet a csapatnál, még Mattia Binotto nevezte ki technikai igazgatónak. Nem kizárt azonban, hogy a maranellói pályafutása hamarosan lezárul.

Az említett lap hétfőn arról számolt be, hogy forrásai szerint Cardile elfogadta az Aston Martin ajánlatát, így küszöbön a csapatváltása.

Az olasz mérnök az egyetemi tanulmányai után 2002-ben kezdett a Ferrarinál dolgozni, éveken át a GT-részlegükön volt fontos szerepe. 2016-ban a része volt Sergio Marchionne elnök vérfrissítő programjának, melynek keretében a GT-részlegről, házon belül emelt át szakembereket az F1-es csapathoz. Előbb az aerodinamikai részleget irányította, aztán a járműprojekt vezetője lett, Mattia Binotto technikai igazgatóból csapatfőnöknek történt előléptetése után pedig fokozatosan átvette a technikai igazgató szerepkörét, hivatalosan a karosszéria- és az aerodinamikai részleg együttes vezetőjeként.

Enrico Cardile (Fotó: XPB)

A találgatások szerint Cardile számára Adrian Newey érkezésének lehetősége miatt vált érdekessé az Aston Martin ajánlata, ám a Formu1a.uno kiemelte, ennek nincs közvetlen köze a döntéséhez. Newey érkezése még egyáltalán nem biztos – már csak azért sem, mert többek között az Aston Martin is minden követ megmozgat a megszerzéséért. Nem zárható ki tehát, hogy mégis fognak együtt dolgozni, de nem Maranellóban…

Az olasz portál szerint már az is megvan, ki veszi át Cardile eddigi szerepkörét. Frédéric Vasseur már a múlt évben megállapodott a Mercedestől átcsábított francia mérnökkel, Loic Serrával, aki október első napjával áll munkába a vörösöknél. Hivatalosan a karosszériarészleg vezetőjeként jelentette be az érkezését a csapat, ám már akkor utaltak rá, hogy szélesebb feladatkört fog kapni, ami kiterjed a pályán dolgozó mérnökök, az aerodinamikai fejlesztés és a járműteljesítmény területének felügyeletére is. Serra várhatóan nem egy az egyben veszi át Cardile szerepét.

A lap azt is kiemelte, hogy az aerodinamikai részleget irányító Diego Tondi a helyén marad. Míg ő főként a 2024-es fejlesztési programot irányítja, Serra már inkább a 2025-ös autóval és a 2026-os szabályváltozásokkal fog foglalkozni.

A Ferrari egyelőre nem tett bejelentést Cardiléről, és nem is foglalt állást a hírek kapcsán. A Formu1a.uno mindenesetre bennfentes forrásnak számít Ferrari-témában. Korábban Lewis Hamilton 2025-ös szerződéskötéséről is elsők között számoltak be.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

A fejlemények tükrében érdekes lesz látni, az Aston Martin jut-e valamire Adrian Neweyval. A brit a közelmúltban gyárlátogatáson vett részt náluk Silverstone-ban, ami jelzi, nyitott minden ajánlatra.

A zöld csapat technikai részlege ugyanakkor nincs híján neves vezető szakembereknek. Az új érkezőknek a korábban a Red Bulltól megszerzett Dan Fallows-zal, az exmercedeses Éric Blandinnel és az Alfa Romeótól elhappolt Luca Furbattóval kellene osztozniuk a különböző feladatkörökön. A vérfrissítés mindazonáltal ráférne a csapatra. A tavalyi második félév után az idei szezon erősíteni látszik azt a képet, hogy a fejlesztési versenyben képtelenek hozni a nagyobb csapatok szintjét.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak