Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Wolff Hamilton dobogójáról: Nesztek, agyatlan elméletgyártók!

Wolff Hamilton dobogójáról: Nesztek, agyatlan elméletgyártók!

Sky Sport, Racing News 365
A Spanyol Nagydíj előtt vált központi témává Lewis Hamilton Mercedesen belüli „szabotálása” – amit a brit az idei legjobb hétvégéjével hamar el is fojtott. Toto Wolff fityiszt mutat az elméletgyártóknak.

A Kanadai Nagydíj másnapján egy magát a Mercedes dolgozójának beállító névtelen feladó levelet küldött szét a Forma–1 számos dolgozójának, hogy jelezze feléjük: Lewis Hamiltont módszeresen szabotálja a Mercedes, ezért képtelen mit kezdeni a házon belül fölényben lévő George Russell-lel. A csillagosok a barcelonai hétvége elején felháborodottan cáfolták, hogy keresztbe tennének bajnokuknak, és jelezték, a rendőrség segítségével keresik a rágalmakat megfogalmazó személyt.

Szombaton és vasárnap aztán már a tettek és az eredmények beszéltek helyettük. Lewis Hamilton idén másodszor tudta legyőzni csapattársát az időmérő edzésen. A harmadik rajthelye az idei legjobbja volt, másnap pedig az idei első dobogós helyezésére váltotta azt egy erős versenyen.

Toto Wolff csapatfőnök elégedetten üzent az összeesküvés-elméletek gyártóinak a verseny után.

„Ezek felé az elméletgyártók felé nem tudok tiszteletet mutatni, mert nincs agyuk! Olyan autót akarunk, ami képes versenyeket és bajnokságokat nyerni, és aki ezt nem érti, annak más sportágat kell követnie…”

„Jó látni, hogy nagyszerű hétvégénk volt, mert egy ideje mindig ő volt a fogadó oldalon, és ellene volt a stratégia. Ma viszont neki kedvezett, és örülök, hogy szereztünk vele egy dobogót, mert már rég volt” – utalt arra, hogy Hamilton egy 13 versenyes dobogó nélküli időszakot zárt le vasárnap.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Ami a stratégiát illeti, ezúttal valóban Russell húzta a rövidebbet. Wolff elárulta, eredetileg az volt a tervük, hogy az utolsó kerékcserénél mindkét versenyzőjüknek a kemény gumit teszik fel. Azért Russellt hívták ki előbb, mert le akarták védeni őt egy elévágástól (Charles Leclerc-rel szemben), és miután látták, hogy nála nem működik a kemény gumi, Hamiltont inkább kint tartották pár körig, hogy aztán a lágyat tehessék fel nála a végéig.

„Ha megnézzük, mi lett belőle, George a kemény gumin nyilvánvalóan rossz taktikán volt, és ez a csapat sara”

– vállalta a felelősséget ezért.

Wolff hangsúlyozta, Hamilton célban mért 18 másodperces hátránya csalóka. „Lassú is volt a kerékcserénk, három másodperc. Ha megnézzük, Lewis tizenöt másodpercre volt az élen állóktól, miközben a végén még vissza is vett, hogy kímélje a gumikat.”

„Ha nyomta volna, talán tíz másodpercre lett volna. Szóval sokkal közelebb. Max és Lando a végén nem vett vissza. Van tehát okunk az óvatos optimizmusra: közelebb kerültünk ehhez a küzdelemhez.”

Wolff hozzátette, számításaik szerint két-két és fél tized hiányzik még nekik körönként a versenyen a Red Bull-lal és a McLarennel szemben – ennyit kell még találniuk a folytatásban ahhoz, hogy a győzelmekért is harcolhassanak. „A jó hír az, hogy egyre gyorsabbak leszünk, és hogy erőből lettünk most harmadikak és negyedikek. Hogy közelebb vagyunk. Ez örömteli.”

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak