Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Az Alpine távozó csapatfőnöke szerint a Renault problémái 2014-ben kezdődtek

Az Alpine távozó csapatfőnöke szerint a Renault problémái 2014-ben kezdődtek

F1
Az Alpine távozó csapatvezetője, Bruno Famin ismét nyíltan beszélt arról, hogy a Renault a motorprogram leállítását tervezi és jegyezte meg, a jelenlegi problémák 2014-ben gyökereznek, amikor a gyártó nem értette meg az új erőforrásokat.

Egy ideig pletykaként, majd lehetőségként az utóbbi hetek eseményei alapján pedig lassan tényként tekintünk arra, hogy a Renault leállítja Forma–1-es motorprojektjét és istállója, az Alpine 2026-tól ügyfélcsapatként fog működni. A Belga Nagydíj alatt erről az augusztus végén épp a motorrészlegre távozó csapatfőnök, Bruno Famin is nyíltan beszélt.

A szakember szerdán az F1 hivatalos oldalának podcastjáben, a Beyond The Gridben is őszintén beszélt arról, hogy a Renault-nál komoly esélye van a projekt leállításának és elmondta azt is, szerinte hol gyökerezik a probléma.

Famin a 2014-es szabályváltozásokat nevezte meg és azt, hogy a Renault nem készült fel megfelelően a hibridérára, és mivel gyengébb motorral állt elő, azóta is csak fut az eredmény után. „Azt hiszem múlt kedden jelezték a személyzetnek, hogy a projekt 2026-tól másik erőforrásra vált. Ez természetesen sokkoló volt” – kezdte.

Bruno Famin (Fotó: XPB)

„A motor teljesítménye 15 kilowattal gyengült. Azt hiszem, az FIA adatai ezt mutatják. A Renault nem értette meg a 2014-es szabályok lényegét és eléggé lemaradt. Most 10-15 kilowattal vagyunk lemaradva, ami mondjuk körönként két tizedet jelent a motorok oldalán” – magyarázta.

„De nem takarózhatunk a motorral. Az erőforrás teljesítményét különböző módokon vizsgálhatjuk. Természetesen ott van a teljesítmény és a gazdaságosság is. Tény, hogy az üzleti modell, mondjuk úgy, furcsa. A Concorde-egyezmény alapján csak a csapatok jutnak pénzhez, miközben az FIA szabályozza a maximális összeget, amit a gyártók a motorokért kérhetnek” – mutatott rá.

„A fejlesztés és gyártási költségekhez képest óriási a különbség és ezt sehogy sem kompenzálják. Itt nem a teljesítményről van szó, hanem az óriási pénzügyi különbségről” – utalt arra, hogy a jelenlegi szabályok mellett nem biztos, hogy megéri a szerepvállalás a Renault-nak.

Kiemelte azt is, hogy a 2026-os motorprojekt egyelőre halad a maga útján, függetlenül az ügyfélcsapattá válástól. „Ennek semmi köze ahhoz, hogy lesz-e motor vagy sem. Ez a projekt azokhoz az emberekhez kötődik, akik keményen dolgoztak rajta hosszú éveken át. Ez most nehéz, mert a 2026-os projekt jól teljesít. Sok munka van benne és az eredmény is jó. Egy agresszív megoldás mellett döntöttünk és az első eredmény azt igazolta, hogy jól tettük” – mondta.

Pierre Gasly (Fotó: XPB)
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak