Az Alpine röviddel a Monacói Nagydíj után jelentette be, hogy Esteban Ocon távozik a csapattól. Az időzítés azért volt érdekes, mert a szóban forgó futamon a francia ütközött márkatársával, Pierre Gasly-val alaposan felbosszantva ezzel a vezetőséget. Rövid ideig még arról is cikkeztek, hogy Ocont az ütközés miatt egyfutamos „eltiltással” bünteti majd az Alpine.
Később a felek jelezték, nem a monacói incidens miatt tettek pontot az együttműködés végére. Ocon például, azt követően, hogy a Haas bejelentette, náluk folytatja pályafutását, őszintén beszélt arról, hogy már tavaly elkezdte a jövőjével kapcsolatos egyeztetéseket.
A Haas korábbi csapatfőnöke, Günther Steiner ennek ellenére úgy érzi, Ocon és Gasly incidense valamint az azt megelőző összecsapások is közrejátszottak a döntésben. Mivel az Alpine egyszerűen megelégelte Ocon agresszív viselkedését. „Azt hiszem, akkora fejfájás lett a vége, hogy azt mondták, jobb a fájdalmas búcsú, mint a véget nem érő fájdalom” – mondta a Red Flags podcastben.
„Úgy voltak vele, hogy vállalják a távozásának a következményeit, de nem akarják, hogy a közelben legyen. Szerintem így ért véget a dolog. Egyszerűen már túl sok volt. Amikor évekig ugyanaz a probléma egy csapatban, változtatni kell. Mert különben a probléma visszatér” – emelte ki.
Hogy ki lesz Ocon utódja, azt még nem jelentették be, jelöltekből viszont nincs hiány. A sajtóban legtöbbször Jack Doohan és Mick Schumacher neve szerepelt az Alpine kapcsán, de voltak már pletykák Valtteri Bottas és Csou Kuan-jü szerződtetéséről is. Steiner ezzel kapcsolatban megjegyezte, a csapat nehéz helyzetben van, hiszen a legerősebb opció Ocon lett volna.
„Ebben az egészben a legfontosabb az lenne, hogy egy olyan srácra cseréljék le, aki hasonlóan erős, mint ő. Ha van két srác, aki helyettesítheti őt, az egy dolog. De azok közül az opciók közül, amik most maradtak, nem hiszem, hogy valaki lenne az ő szintjén” – mondott kemény ítéletet.