Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Új problémákkal szembesült, mégis visszahozza a Mercedes a félretett spái fejlesztéseit

Új problémákkal szembesült, mégis visszahozza a Mercedes a félretett spái fejlesztéseit

Mercedes
Biztos benne a Mercedes, hogy nem történt félrefejlesztés a spái hétvégén. A nyári szünet után újra próbálkozni fognak az újításaikkal. A győzelmük után óvatosan optimisták.

Pocsék nappal indult, győztes nappal ért véget a Mercedes hétvégéje a Belga Nagydíjon. Az autóikra az első két szabadedzésre felkerült egy új padlólemez és diffúzor, ám a csapat rá sem ismert a W15-ösre. Pattogással bajlódtak, nem volt meg az egyensúly, versenyzők elégedetlenek és bizonytalanok voltak. Aztán szombatra komoly változtatásokat hajtottak végre, melyek részeként levették az új elemeket. Az eredményt az esős szombat miatt csak vasárnap ismerték meg: George Russell és Lewis Hamilton az első két helyen ért célba – még ha előbbi versenyzőt ki is zárták utólag.

Bár több csapatnál is láthattuk, mennyire könnyű félrefejleszteni az autókat a jelenlegi szabályrendszerben. A Ferrari barcelonai fejlesztési csomagja például szintén a pattogás jelenségét hozta vissza, ami versenyekre megbénította őket. A Mercedesnél azonban biztosak benne, hogy náluk nem ez történt.

„Azért tértünk vissza az autóval a silverstone-i specifikációjára péntek este, mert Silverstone-ban jó versenyünk volt. Spa és Silverstone nem különbözik egymástól drámaian a kanyartempó szempontjából.”

„Valahol egyértelműen problémákat hoztunk a képbe. Úgy véljük, ez főleg amiatt volt, ahogyan futtattuk az autót Spában, nem maguktól a fejlesztésektől. Emiatt pattogtunk a gyors kanyarokban, és volt némi gond az egyensúllyal is. A silverstone-i autóra váltással visszatért a normalitás”

– magyarázta Andrew Shovlin vezető versenymérnök a Mercedes futamelemző videójában.

George Russell (Fotó: MTI/AP/Geert Vander Wijngaert)

A fejlesztésekről hozzátette: „Azóta volt időnk átnézni az adatokat és megérteni, mit is csináltunk. Egészen biztosak vagyunk benne, hogy Zandvoortban újra be fogjuk vetni őket.”

Toto Wolff csapatfőnök a hétvégén elárulta, maga Shovlin volt az, aki előállt egy megoldási javaslattal a pénteki nap végén. A szakember elmagyarázta, mi történt. „Spával az egyik gondot az jelenti, hogy gyors pálya, ezért a versenyzőknek el kell szánniuk magukat. Mi a képletbe hoztuk a pattogást a gyors kanyarokban, ami nem tesz jót az önbizalomnak. Voltak bizonyos egyensúlyi problémák is, amik miatt nem volt meg a bejárati stabilitás. Amikor későn akarsz fékezni és át akarod vinni a tempót a kanyaron, az ilyesmi nem segít.”

„Egy normál pályán ez talán csak egy kevés időnkbe került volna, de Spa hosszú pálya, pár igen nagy kanyarral, ezért a hátrány nagy lett. Az autó nem volt jó állapotban, de Spa egyik sajátossága, hogy ha a versenyző nem tudja azt tenni az autóval, amit akar, az sokba kerül neki. Emiatt helyes lépés volt tőlünk visszatérni a már jól ismert specifikációhoz” – magyarázta Shovlin.

George Russell (Fotó: Mercedes/Jiri Krenek)

Toto Wolff a spái verseny után megerősítette, Zandvoortban újabb próbát tesznek a fejlesztéseikkel. „Érdekes lesz látni, mi lesz, amikor mindent felteszünk az autóra Zandvoortban és meglesz a megfelelés. Akkor már meggyőződhetünk róla, hogy a mechanikus oldal volt-e a probléma, ahogy gondoltuk, vagy van valami aerodinamikai és mechanikai összefüggés, ami nem működik” – mondta az osztrák.

Hozzátette, az idei harmadik győzelmük ellenére nem bízhatják el magukat.

„Két lábbal a földön kell maradnunk. A teljesítményingadozások szempontjából nálunk pozitív tendencia megfigyelhető, más csapatoknál negatív.  De nem hinném, hogy találgatnunk kéne a második félév alakulásáról.”

„Ez egy szoros csata, és négy csapat ad bele mindent. Óvatosan optimisták lehetünk. De bizonyítanunk kell még. Tíz verseny van még hátra” – figyelmeztetett Wolff.

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak