Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Leclerc időmérős titka: hit és ösztön

Leclerc időmérős titka: hit és ösztön

BBC
Charles Leclerc az időmérő-specialista – de mi a titka? A Ferrari versenyzője szerint két kulcstényező áll az egykörös erőssége mögött.

Max Verstappan motorcserés büntetésével előre tudható volt a Belga Nagydíj időmérő edzése előtt, hogy bárhogy is iskolázza majd le a mezőnyt a címvédő, nem ő fog rajtolni a pole pozícióból a vasárnapi versenyen. Azzal kevesen számoltak, hogy az elsőség végül Charles Leclerc-é lesz. A ferraris újfent bizonyította, hogy akár a „semmiből” is képes előrukkolni remekbe szabott időmérős körökkel.

A pályafutása egészére jellemző volt ez. Nem véletlen, hogy miközben győzelmekből egyelőre csak 6 van a neve mellett, pole pozíciókból már 25! Ezért is tekintik őt igazi időmérő-specialistának, vannak, akik a mezőny leggyorsabb versenyzőjének is.

A BBC megkérdezte, ő is a leggyorsabbnak tartja-e magát.

„Jó kérdés. Versenyzőként muszáj olyan magabiztosnak lenned, hogy elhidd, te vagy a leggyorsabb, és nálam ez megvan, amikor egy időmérős körre készülök. A beállítottságon múlik, össze kell raknod azt a kört, amikor szükséges és nagyon nagy a nyomás. Ezt a feladatot mindig is szerettem”

– mondta Leclerc.

Az egykörös tempójának szerinte e magabiztosság mellett az ösztönösség a másik kulcsa. „Mindig is úgy gondoltam, hogy nagyon ösztönösen vezetek. Persze sokat is dolgozom, de ez jelenti az egyik nagy erősségemet, hogy nagyon-nagyon hamar ráérzek dolgokra” – magyarázta a monacói.

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari/X)

Sokszor úgy tűnhet, többet is kockáztat az átlagnál, ám szerinte ilyen szempontból finom a határvonal. „Nem hinném, a legtöbb pályán nem. Az utcai pályákon jellemző talán, hogy olykor kicsit többet kockáztatok, mint mások, de nem is tudom.”

„A leggyorsabb kört úgy érheted el, hogy a határon táncolsz, amennyire csak lehetséges. Van, hogy az a gyorsabb, amikor egy kicsivel alatta vagy, mert a határon bizonytalanná válik az egyensúly, komoly megcsúszások jöhetnek, és sok időt veszíthetsz vele.”

„Fontos tehát egyensúlyozni, hogy melyik kanyarokban nyomhatod jobban és hozhatod ki a maximumot az autóból, és mely kanyarokban kell csak kilencvenöt százalékon lenned, mert az a gyorsabb út. Ebben kap talán leginkább szerepet az ösztönösség” – mutatott rá Leclerc.

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: Ferrari/DPPI)

További tartalmak