Az Aston Martin gőzerővel készül a 2026-os szabályváltozásokra: felújították Silverstone-i főhadiszállásukat, szerződést kötöttek a Hondával, leigazolták a Mercedes egykori motorguruját, a 2014-es „csodamotor” kifejlesztésében fontos szerepet játszó Andy Cowellt valamint a Ferrari technikai igazgatóját, Enrico Cardile-t is.
A hírek szerint a következő nagy fogás Adrian Newey lehet, a Williamsszel, a McLarennel és a Red Bull-lal is bajnoki címig jutó tervezőlegenda. Azt, hogy a bikásoktól távozó szakember az Aston Martint választotta, az olasz Autosprint legutóbbi számában már tényként közölte.
A lap megszellőztette azt is, hogy az Aston Martin tulajdonosa, Lawrence Stroll itt még nem áll meg, hiszen tárgyalni kezdett Max Verstappennel. Megjegyzik, a holland továbbra is kapcsolatban áll a Mercedesszel is, noha jelenlegi szerződése 2028 végéig a Red Bullhoz köti – persze lehetnek olyan kitételek a kontraktusban, amelyek megnyithatják az utat a váltás előtt.
Az olaszok arról írnak, az Aston Martin 2026-ra szerződtetné Verstappent, aki így ismét együtt dolgozhatna Newey-val valamint a korábban szintén a Red Bullnál dolgozó Dan Fallowsszal, aki már korábban átigazolt a zöldekhez.
Verstappen kapcsán persze adja magát a kérdés, kinek a helyét venné át az Aston Martinnál, Fernando Alonso ugyanis épp idén kötelezte el magát hosszabb távra az istálló mellett, Lance Stroll pedig a tulajdonos fiaként szintén stabil csapattagnak számít, igaz, mint az Autosprint megjegyzi, őt „elegánsan” át lehet igazoltatni a WEC-projekthez, ha a szükség úgy kívánja…
Az Autosprint cikke rámutat arra is, amennyiben az Aston Martin minden igazolást véghezvisz, hasonló helyzet állhat elő, mint az 1995-ös szezon végén, amikor a Ferrari megszerezte a Benetton neves szakembereit és Michael Schumachert. Majd 2000 és 2004 között legyőzhetetlen volt…