Mióta hivatalossá vált, hogy Newey távozik a Red Bulltól, szinte folyamatos a találgatás azzal kapcsolatban, hol folytatja F1-es karrierjét a sportág legsikeresebb tervezőmérnöke. Egy ideig úgy tűnt, a Ferrari lesz a befutó, az utóbbi hetekben, hónapokban viszont egyre többet cikkeztek arról, hogy nem Olaszország, hanem Silverstone felé veszi az irányt.
Ezt az Autosprint legutóbbi számában – melynek címlapsztorija pont Newey csapatváltása – tényként közölte, kiemelve, hamarosan a bejelentésre is sor kerülhet: információik szerint szeptemberben, addig ugyanis szerződéses kötelezettségei miatt a szakember nem kommunikálhat jövőjéről.
Cikkükben megjegyzik, Neweyt a sokat emlegetett száz millió dolláros fizetés (ezt négy évre kell elosztani) mellett a tulajdonos, Lawrence Stroll víziója (a kanadai szakember egy milliárd dollárt is kész elkölteni az istálló sikeressé tételére), a távlati tervek valamint a főhadiszálláson tett gyárlátogatás győzte meg.
Aláhúzzák, a Honda-kapcsolat is fontos Newey számára, aki kifejezetten örül annak, hogy a japánok gyári partnerként csatlakoznak az Aston Martinhoz és az első években csak velük dolgoznak majd (most két csapatot látnak el, igaz mindkettő a Red Bullé).
Ezen felül a szerződéses garanciák is elnyerték a híresen apolitikus a munkakörülményekre sokat adó Newey tetszését, aki bízik abban is, hogy az Aston Martin kiemelt partnere, az Aramco is mindent belead majd a szintetikus üzemanyag fejlesztésébe, ami a 2026-os szabályváltozások után szintén fontos adalék lehet.
Az Autosprint szerint Newey, mielőtt elfogadta az Aston Martin ajánlatát a Ferrarival folytatott még komolyabb egyeztetéseket, valamint a McLarennel és a Williamsszel is (mindkét alakulatnál dolgozott már pályafutása korábbi szakaszában), de „mások is” felkeresték őt.