Megtorpant a Red Bull. 2020 óta először fordult elő velük, hogy négy egymást követő versenyt nyeretlenül zártak. Max Verstappen bajnoki előnye ugyan még mindig meggyőző, a konstruktőröknél egyre inkább fenyegeti őket a veszély: a McLaren 42 pontra zárkózott fel rájuk.
Az RB20-as év elején még domináns autó volt, mostanra viszont egy problémás autóvá változott. Nehézséget okoz a beállítása, és egyre inkább úgy fest, hogy csak bizonyos körülmények között működik igazán jól: hol az időmérőn, hol kemény vagy közepes gumin, hol melegebb vagy hidegebb időben, de egyszerre minden feltételnek nem felel meg.
A helyzetük változását a legutóbbi Belga Nagydíj is visszatükrözte: Max Verstappen sorozatban harmadszor kapott hátrasorolásos büntetést motorcsere miatt Spában, de most először esély sem volt arra, hogy a mezőny közepéről is nyerjen.
„Max Spában a rajtbüntetése után ötödikként ért célba, és George Russell kizárásával negyediknek lépett előre.”
„Ha a pole pozícióból rajtolt volna, amit szombaton megszerzett, a győzelem is lehetséges lett volna. De a tizenegyedik helyről kellett indulnia, és nehéz volt, mert láthattuk, mennyire nehéz volt előzni Belgiumban”
– írta Helmut Marko a Speedweek oldalán vezetett rovatában.
Rámutatott, Verstappennek nem a tempója okozta a legnagyobb gondot, hanem az, hogy nem tudott túljutni az ellenfeleken. „Nemcsak a DRS-zóna lerövidítésén múlt, hanem az aktuális autókon is, amik olyan nagy leszorítóerőt generálnak, hogy a hátul haladónak rendkívül nehéz a dolga. Az első gumik túlmelegszenek, ezért vagy hamar megcsinálod az előzést, vagy nem fog összejönni, mint azt Lando Norrisnál is láttuk.”
Marko nem tagadja, vannak problémáik, és egyelőre az is kérdés, mikor tudnak megoldással előrukkolni.
„A nyári szünetben két héten keresztül semmi sem történik, ami azt jelenti, hogy nem dolgozhatunk az autón. A problémáinkat meg kell oldanunk, és rá kell jönnünk, hol van a hiba, mert ha az első három versenyhez viszonyítunk, az autónkkal már nincs meg az egyensúly. Hogy ez mennyire megy gyorsan, azt nehéz megtippelni. Nem hinném, hogy Zandvoortra érkezni fog a nagy megoldás.”
„Megy az intenzív ötletelés, és vannak is különböző ötleteink. De hogyan és miként tudjuk ezeket megvalósítani, azt most még nem lehet megmondani”
– írta Marko.
A tanácsadó szerint bárhogy is alakul, lehet esélyük Verstappen hazai versenyén, a szünetet követő első helyszínen, Hollandiában. „Zandvoortban az időmérő lesz a döntő, mert ott alig lehet előzni. Maxnak összejöhet egy jó időmérő edzés, hiszen legutóbb is jól ment neki. Ausztriában mi voltunk a leggyorsabbak, Spában szintén. Magyarországon pár század hiányzott csak, szóval úgy panaszkodunk, hogy elég magas szinten vagyunk” – hívta fel a figyelmet.