Miután a rutinos mexikói jól kezdte a2024-es évet a Red Bull meghosszabbította szerződését, az európai szezonstarttal viszont újabb fordulat jött: Pérez elveszítette a fonalat és az előző hónapokban ismét hullámzóan, sokszor a vártnál gyengébben teljesít. Éppen ezért merült fel ismét, hogy a bikások idő előtt menesztik őt, hiszen a McLarennel vívott konstruktőri csata egyre szorosabb.
A Red Bull végül úgy döntött, a szezon végéig Pérez megtarthatja versenyzői ülését, amit nemrég a tanácsadó, Helmut Marko is megerősített. Az osztrák kiemelte, bíznak abban, hogy versenyzőjük jobb formába lendül azokon a pályákon, amelyeken az előző években jó teljesítményt nyújtott.
Az ESPN úgy tudja, a Red Bull versenyzőjének segítése végett fontolóra vette, hogy a nyári szünet után Pérez visszakapja az RB20-as szezon eleji verzióját. A lépés logikusnak tűnik, hiszen a mexikói az első fordulókon teljesített legjobban: az első öt hétvége során négy dobogós helyezése volt (három második és egy harmadik pozíció).
Teljesítménye azóta romlott, hogy a Red Bull több fejlesztést is bevetett, amelyek egyébként sem hozták a várt előrelépést. Imola, vagyis nyolc nagydíjhétvége óta Pérez legjobb helyezése a hetedik (Ausztriában, Magyarországon és Belgiumban is itt ért célba).
A döntés összhangban állhat azzal is, amit Marko nyilatkozott Pérez megtartása kapcsán: ő is utalt arra, hogy a gyenge eredményekről nem feltétlenül csak a versenyző tehet, hiszen nekik is könnyebben vezethetővé kell tenniük az RB20-as. „Hiszünk abban, hogy fordíthatunk és stabilabbá tehetjük számára” – fogalmazott.
„A megbeszélésen nemcsak az autóról volt szó, hanem arról is, hogyan tudnánk könnyebben vezethetővé tenni az autót. Minél nehezebben vezethető, annál jobban kijön a különbség közte és Max (Verstappen) között” – tette hozzá.