Az elmúlt években több alkalommal is felmerült, a királykategóriának szüksége lenne egy afrikai helyszínre, azok közül a földrészek közül ugyanis, ahol ez megvalósítható, egyedül Afrika nem rendez futamot. A földrész legutóbb 1993-ban látta vendégül a mezőnyt a hosszú évekig rendszeresen megrendezett Dél-afrikai Nagydíjjal.
Ennek helyszíne, Kyalami a harminc évvel ezelőtti búcsú óta többször megpróbált visszatérni, és 2022-2023-ban nagyon közel is került ehhez, de a tervek dugába dőltek, azóta pedig inkább arról szólnak a hírek, hogy egy új helyszín csatlakozhat a menetrendhez.
Az év elején felmerült, hogy Zanzibár adhat otthont az afrikai futamnak, most viszont maga Stefano Domenicali nevezte meg a legújabb jelöltet, amikor az Autosportnak elárulta, komoly egyeztetéseket folytat Ruanda képviselőivel, a szervezőknek pedig már „előrehaladott terveik vannak” a Forma–1-es futamrendezéssel kapcsolatban.
„Komolyak a tervek” – fogalmazott. „Egy jó projekttel álltak elő és szeptember végén találkozunk is velük. A futamot állandó pályán rendeznék” – tette hozzá, megerősítve, hogy az előző évek trendjével ellentétben Ruanda nem városi helyszínnel érkezne az F1-be.
A kelet-afrikai ország az utóbbi időben egyre nagyobb az érdeklődést mutat az autó- és motorsportok iránt: a ruandai fejlesztési tanács májusban, a Monacói Nagydíj helyszínén már találkozott az FIA képviselőivel, 2024 decemberében pedig a főváros, Kigali ad majd otthont a szövetség jól megszokott év végi díjátadó gálájának.
A nemzetközi sajtó által megszellőztetett számtalan jelentkező közül Domenicali a thaiföldi projektről beszélt még, kiemelve, hogy az ottani szervezőkkel is tárgyalóasztalhoz ül a szingapúri futam után. „Bangkok estében több lehetőségünk is van. Szingapúr után ott leszek” – mondta.
Ami a versenyek számát illeti, Domenicali jelezte, bár jöhetnek új helyszínek, a 24-es határ fölé jó eséllyel nem mennek (ez a csapatok számára jó hír, ők ugyanis már a jelenlegi számot is sokallják a dolgozókat érő terhelés miatt). Várható tehát, hogy lesznek kiesők, vagy több pálya is belép a „rotációs rendszerbe”, amit 2026-ban kíván elindítani az F1 vezetősége.