Sokáig úgy tűnt, a Volkswagen Csoport két márkával is képviselteti majd magát a Forma–1-ben a 2026-os szezontól: az Audi a Sauber partnereként (azóta kiderült, hogy a németek egy az egyben átveszik a csapatot) a Porsche pedig a Red Bull oldalán.
A bikásokkal való egyeztetések viszont kisiklottak: a hírek szerint a Porsche át akarta venni az istálló tulajdonrészeinek nagyobbik felét, hogy ezzel magához vegye az irányítást, a Red Bull viszont semmiképpen sem akart lemondani önállóságáról. Azóta már kiderült, a Red Bull új partnere a Ford lesz, ami pedig a Porschét illeti, ők távolabb kerültek a királykategóriától.
Noha néha-néha felmerült, egyeztetnek még csapatokkal (volt, hogy a McLarenről cikkeztek, de a Williamst is szóba hozták velük – azóta mindkét csapat megegyezett a Mercedesszel), 1991 utáni visszatérésükre egyre kiesebb esély mutatkozott.
Most pedig sportigazgatójuk, Thomas Laudenbach egyértelművé tette, a Forma–1 már egyáltalán nem szerepel a tervek között. A Porsche továbbra is egyéb motorsportos tevékenységeire összpontosít az utcai autógyártás mellett.
„Lekerült az asztalról” – ismerte el Laudenbach őszintén, amikor az Autosport arról érdeklődött, számol-e még a Porsche az F1-gyel. „A Forma–1 jelenleg nem feladat számunkra és nem fordítunk rá energiát. Csak arra koncentrálunk, amit jelenleg is csinálunk és látható, hogy rengeteg különböző tevékenységet folytatunk” – tette hozzá.
„Nagyon elfoglaltak vagyunk és rendkívül elégedettek azzal, amit csinálunk. Rendezünk pályanapokat, érdekeltek vagyunk az ügyfélautók versenyeztetésében és GT-bajnokságokban is szerepelünk” – kezdte a motorsporttal kapcsolatos tevékenységek ismertetését.
„Ezen felül a két legfontosabb megbízhatósági szériában is versenyzünk a partnerünkkel, a Penske-vel. Van egy harmadik oszlop is. Mivel a márkánk számára nagyon fontos az elektromos technológia, így a Forma–E-ben való szereplés is az. Ez az egyetlen magas szintet képviselő elektromos széria. Azt hiszem, egészen elfoglaltak vagyunk” – zárta gondolatát.