A nyári szünet előtti hetekben vált hivatalossá, hogy a Haas 2025-ben a Ferrari fiatal védencével, a már több szabadedzést is teljesítő Oliver Bearmannal és az Alpinetól érkező rutinos franciával, Esteban Oconnal áll majd fel a Forma–1-es versenyek rajtrácsára.
Ezzel eldőlt az is, hogy Kevin Magnussennek távoznia kell a csapattól – pályafutása során második alkalommal. Először búcsúja F1-es búcsút is jelentett és jó esély van rá, hogy ez a 2024-es szezon végén is így lesz, hiszen bár vannak még kiadó versenyzői ülések, a szóban forgó csapatok kívánságlistáján állítólag nem szerepel a rutinos dán. Vagy legalábbis nem szerepel azok élén.
Magnussen a Haas bejelentése után jelezte, vannak még érdekes opciók az F1 háza táján is, ugyanakkor egyre jobban tisztában van azzal, hogy lehetőségei szűkülnek, ezért több szériában is érdeklődik versenyzői ülések iránt.
Magát az autóversenyzést ugyanis nem szeretné abbahagyni. Ami az opciókat illeti, az IndyCar és a WEC is érdekes lehet Magnussen számára. „Mindegyiket fontolóra venném” – ismerte el őszintén, amikor versenyzői jövőjéről kérdezték. „Abban a helyzetben, amiben most vagyok, szerintem minden terítéken van” – tette hozzá.
„Megnézem, mi elérhető, és amikor átgondoltam a lehetőségeket, döntést hozok. Most még az F1-ben vagyok, és azért vannak szabad helyek. Először látni akarom, hová futnak ki a dolgok (az F1-ben), aztán szét fogok nézni” – folytatta.
Korábban egyébként nyíltan beszélt arról, valamilyen szinten motiválja is, hogy más szériákat fedezhet fel, amelyekben akár újra harcolhat a győzelemért is. „Az F1-es pályafutásom során szinte végig a középmezőnyben voltam. 31 vagyok, és ha úgy hagyom abba a versenyzést, hogy csak az F1-es középmezőnyben mentem, akkor kicsit üresnek fogok érezni magam.”
„Figyelem a Le Manst és az Indy500-at és látom, mennyire boldogok a srácok ott is. Szóval, van élet az F1-en kívül is. Én is voltam már a részese ennek, amikor rövid ideig nem voltam F1-es. Jó élet az, és egy kicsit afelé húz a szívem” – mondta még a bejelentés előtt.