Balesettel mutatkozott be az első F1-es szabadedzésén Andrea Kimi Antonelli. A Mercedes tehetsége mindössze 10 percig volt résztvevője az Olasz Nagydíj első tréningjének, az 5. körében a falnak csapta az autóját a Parabolicában.
Utólag elismerte, túlzásba vitte, fokozatosabban kellett volna felgyorsulnia, és legközelebb már óvatosabb lesz. Főnöke, Toto Wolff eközben jelezte, neki kifejezetten imponál, hogy tehetségük egyből képes a határon lenni.
Rég volt már akkora felhajtás egy fiatal versenyző körül, mint most Antonelli körül. Korábban talán Max Verstappen F1-be érkezését előzte meg ekkora várakozás. Felmerült, talán maga a Mercedes is felelős ezért a figyelemért, hiszen év eleje óta emlegeti Antonellit Lewis Hamilton potenciális utódjelöltjeként, és gyakran elhangzik az is, hogy igazi szupertehetség, nagy jövővel.
A bemutatkozás ehhez képest most koppanás volt, ám Wolff szerint a helyzet sem volt mindennapi.
„A körülmények a hibásak! A szakmán belül mi pontosan tudjuk, ki alkalmas és ki nem. Úgy alakult, hogy átugrotta az F3-at. Addig lényegében mindent megnyert. Mercedes-versenyzőként kezdesz, tesztelsz az első szabadedzésen, és közben nagyító alá kerülsz, mert ez éppen Monzában történik. És elég rég volt már olasz versenyző élcsapatnál. Biztosra veszem, hogy ez sok lehet egy tizennyolc évesnek. De korábban is mondtam: úsznod kell.”
„A mostani nagyon nehéz neki, borzalmas érzés. Ez része a tanulási folyamatnak. Nem szeretnék az lenni, aki kiemeli a nagy pillanatokat, és azt kérdezi: láttátok azt a szektort? Láttátok a köridőt? A teljesítményt viszont látjuk, és ezt még abban a pár körben is láttuk. Viszont olyasmivel próbálkozott, amire az autó nem képes” – magyarázta Wolff.
Kapcsolódó tartalom
Elhangzott, korábban egy interjúban maga Antonelli jelentette ki: nem biztos benne, hogy már kellően felkészült a Forma–1-re. Wolffot ez sem aggasztja.
„Az jó, ha az ember nem túl magabiztos és megkérdőjelezi önmagát, feltéve magának a fontos kérdést. Végül is a csapat dönti el, hogy alkalmaz-e egy versenyzőt vagy sem, vagy hogy kit ültessen autóba az első szabadedzésen. Teljesen tudatosak vagyunk ezzel a versenyződöntéssel, tisztában vagyunk vele, mi történhet, mire számíthatunk, és fékezzük az elvárásokat.”
„Világos, hogy mindenki ajnározza őt Monzában. Nehéz ezt kezelni. Hogy emiatt kötött-e ki a falban? Talán. Én a vezetői teljesítményét nézem. És mint már mondtam, inkább lassítok le valakit, mint gyorsítok, mert a második lehetetlenség” – hangsúlyozta.
Antonelli idén már több tesztet is teljesített a Mercedes 2022-es F1-es autójával. Ez az az út, amit bejárva F1-es versenyzővé formálja őt a csapat. Wolff szerint jól halad ezen az úton, de még nem ért a végére. „A nyers gyorsasága mindenképpen megvolt. Képes beülni az autóba és gyors kört futni. A gumikezelésén még dolgozni kell, tanul. Ez a folytatás. De ezeket a célokat is tűztük ki egy tizenhétéves elé a fejlődés érdekében, hogy végül felkészülten üljön versenyautóba” – mondta Wolff.