Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

A Mercedes is szembesült a Red Bullt és a Ferrarit megakasztó kellemetlen kérdéssel

A Mercedes is szembesült a Red Bullt és a Ferrarit megakasztó kellemetlen kérdéssel

Mercedes
A Red Bull és a Ferrari mellett a Mercedes is elbizonytalanodott az autója fejlesztése kapcsán. Amióta az új padlólemezüket használják, nincs esélyük a győzelemre. Most fontos kérdésre keresik a választ.

Futamgyőzelemmel vonult el a nyári szünetre a Mercedes a július végi Belga Nagydíjon. George Russellt ugyan utólag kizárták a spái versenyen, ám a második helyen célba érő Lewis Hamilton révén így is csapaton belül maradt a győzelmi trófea, a csillagosok pedig a négy utolsó versenyen aratott három győzelmük után elégedetten könyvelték el, hogy jó úton járnak.

A spái hétvégéjüket egy nagy fordulat tette sikeressé. Pénteken a két szabadedzésen az autójuk még egyáltalán nem működött jól. Akkor próbálták ki először az új fejlesztésű padlólemezüket, amit aztán szombatra levettek, hogy kiiktassanak egy bizonytalansági tényezőt. A Mercedes később állította, nem a padlólemezük okozta a problémájukat, ezért az új verziót vetették be a nyári szünetet követő zandvoorti, majd a múltkori monzai hétvégén is. E két versenyen azonban nem tudtak úgy teljesíteni, mint a szünet előtt, így ismét felmerült, hogy az újításuk talán visszalépést, és nem javulást hozott.

George Russell (Fotó: Mercedes/Wolfgang Wilhelm)

Mindez nem lenne meglepetés annak tükrében, hogy a mezőnyben szinte mindenkinek vannak problémái az autója fejlesztéseivel, leszámítva talán a McLarent. A Ferrari a barcelonai csomagjával futott lyukra, a Red Bull a mai napig nem tudja, mely újítások felelnek az RB20-as egyensúlyi problémáiért.

Andrew Shovlin vezető versenymérnök megerősítette, a Mercedes is bizonytalan, és a tisztánlátást külső tényezők is nehezítik.

„Az elmúlt versenyeken több összevetést is végeztünk a csomagokkal és a padlólemezekkel. Abban biztosak vagyunk, hogy előállítja a várt leszorítóerőt”

– jelentette ki Shovlin a csapat futamelemző videójában.

„Hogy honnan tudjuk? Mérjük az erőhatásokat, amiket az útra gyakorol a felfüggesztésen keresztül. Emellett nézzük a nyomásokat is az autó körül. Ez megfelel annak, amit a szélcsatornában látunk. Így egészen határozott képet kapunk arról, hogy azt hozza-e, amit várunk. Fontos kiemelni, hogy nem vártunk tőle nagyon nagy nyereséget, ez egy egészen kis csomag csak. De hisszük, hogy előállítja a várt leszorítóerőt.”

Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes/Jiri Krenek)

A leszorítóerő-nyereség a Ferrari és a Red Bull esetében is megvolt, ám nem várt mellékhatásokkal. A vörösöknél az autó nagy tempónál pattogni kezdett az új padlólemezzel, a bikásoknál pedig az egyensúly csúszott szét. Mindkét járulékos jelenség lenullázta a leszorítóerő által jelentett időnyereséget.

A Mercedesnél nem zárják ki, hogy náluk is ez történik az új padlólemezzel.

„A bonyolultabb kérdést az jelenti, hogy ez a csomag tesz-e valamit az autó vezethetőségével, amire nem számítottunk. Ezt elég nehéz felmérni, mivel az autó pályánként másképpen teljesít. Egyes pályákon nagyon jól működik, másokon meg az aerodinamikai specifikációtól függetlenül bajlódtunk az egyensúllyal.”

„Igen, a legutóbbi két versenyünk nem sikerült olyan jól, mint az azt megelőzőek, de ez lehet csak a pályánkénti normál változatosság is. A következő napokban ezt alaposabban is ki fogjuk vizsgálni. Emellett pedig voltak még további fejlesztések is, amiket bevetettünk, szóval elég sok mindent számításba kell vennünk. De sok adatunk van már, amiket felhasználhatunk. Ezekből tanulhatunk” – magyarázta Shovlin.

Hozzátette, ennél többet várnak maguktól a következő versenyeken. „Nem voltunk elégedettek az előző két hétvégénkkel, ennél magasabb célokat tűztünk ki. Reméljük, hogy sikerül hasonlóan kezdenünk a szezon ezen utolsó szakaszát, mint ahogyan zártuk, amikor pár versenyt nyertünk és jól teljesítettünk az időmérőkön. Mindent megteszünk, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőle. Remélhetőleg szerzünk még pár további trófeát.”

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes/Wolfgang Wilhelm)

További tartalmak