Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

McLaren: Képtelenség, hogy ennyi kulcsfigura kiválása ne hasson a Red Bullra

McLaren: Képtelenség, hogy ennyi kulcsfigura kiválása ne hasson a Red Bullra

Sky Sports, Racing News 365, Speedweek, Oe24
Zak Brown szerint kezd széthullani a Red Bull, és a pályán mutatott visszaesés is egyértelmű következménye a kulcsemberek távozásának. Nico Rosberg és Ralf Schumacher a további negatív hatásokra is figyelmeztetett.

Drámaian visszaesett a Red Bull teljesítménye az utóbbi hetekben, hónapokban. A nyári szünet nem a csapat által remélt fordulatot hozta el: az azóta megrendezett két versenyen a két eddigi legnagyobb vereségüket könyvelték el.

A bikásokra a konstruktőri tabellán 8 pontra felzárkózó McLaren ügyvezető igazgatója a monzai futam után megállapította: nyilvánvaló összefüggés van a csapaton belüli belső feszültségek, a kulcsemberek távozása és a mostani visszaesés között. Idén előbb Adrian Newey főtervező, aztán Jonathan Wheatley sportigazgató is jelezte a távozási szándékát.

„Végül is nem tudjuk, mi zajlik ott, de Adrian Neweyt jobb lenne most a megbeszélésen tudni, hogy megnézzék, hogyan tudnának javítani az autón. Jonathan Wheatley még ott van, de távozik. Rob Marshall pedig hozzánk csatlakozott. Tehát három vezető emberük hagyta ott őket, akik mind sokat hozzátettek a munkához. Képtelenség, hogy ez ne jelentsen veszteséget”

– mondta Brown a Sky Sportsnak.

Hozzátette, az is egy jel, hogy Max Verstappen kerékcseréjét elszúrta az évek óta a kiállások királyának számító gárda. „Mindenkinél becsúsznak rossz kerékcserék, de úgy tűnik, hogy elbizonytalanodtak.”

Zak Brown és Christian Horner (Fotó: XPB)

Brown nincs egyedül e véleményével. A 2016-os világbajnok, Nico Rosberg szerint a csapat még ennél is jobban megsínyli majd Newey távozását.

„Adrian talán a Forma–1 elmúlt negyven évének legnagyobb zsenije. Biztosra veszem, hogy most jó hatással lenne, ha még aktív lenne. Nélküle nehezebb. De Adrian egy példakép is egyben, akire mindenki felnéz a mérnöki és aerodinamikai részlegen. A távozása csak felgyorsítja az agyelszívás folyamatát.”

„Úgy vannak vele: ha ő megy, talán én is új kihívásra vágyom, mert Adrian volt az, akivel szerettem együtt dolgozni” – fejtegette Rosberg.

Wheatley távozása kapcsán eközben a német is kiemelte a monzai elszúrt kerékcserét. „Sosem rontanak el kerékcseréket, ők tökéletesek! Ez az elrontott kiállás szimbolikus volt. Mi az ördög zajlik ott? Max harmincnyolc másodperccel van a Ferrari mögött? Ez hihetetlen! És nem tudják, miért. Erre a fordulatra senki sem számított. Szerintem úja versenyben lesznek a következő pár futamon, de eléggé elveszettek” – fogalmazott Rosberg.

Adrian Newey és Christian Horner (Fotó: Red Bull/Getty Images)

Honfitársa, a korábbi F1-es Ralf Schumacher pesszimistábban látja a helyzetet. Szerinte a Red Bullt elragadja egy lefelé húzó spirál.

„Az őszinte válaszom? Nem fog már működni. Szerintem a Red Bullnak most annyi. Nagy a bizonytalanság, további fejek fognak hullani e bizonytalanság miatt és mert elégedetlenek. A következő lépés, hogy elkezdik az újjáépítést az új emberekkel és azokkal, akik maradnak. Természetesen minden oldalról hatalmas lesz a nyomás. Ez láncreakciót fog beindítani, és ezek a tényezők mind szerepet játszanak most, mert a Forma–1 túl gyorsan halad.”

„Ritkán láttam olyan csapatot, amely ilyen mértékben leépült egy szezon alatt. Nem is tudok rá példát. Hamarosan jönnek a nagyobb leszorítóerős pályák, amik talán jobban fekszenek a Red Bullnak, de a problémájuk ettől még vissza fog térni” – jósolta a hatszoros futamgyőztes.

 

Marko: Nincs közvetlen összefüggés

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko mindeközben tagadja, hogy a pályán tapasztalt problémáik a Christian Horner csapatfőnök körül a télen kialakult botrány és a belső feszültségek következménye.

„Világos, hogy az ilyesmi nem segít. De ennek nincs közvetlen köze a technikai problémáinkhoz, inkább csak a fontos emberek távozásához. Ha egy bizonyos alkalmazott váltani akar és kap egy jó ajánlatot, vagy lát egy új lehetőséget, akkor azzal élni is fog”

– utalt arra az Oe24 című osztrák lapnak, hogy az autó problémái és a csapat átalakulása két különböző dolog.

Helmut Marko, Amanda és Adrian Newey (Fotó: Red Bull/Getty Images)

Newey szerepe kapcsán eközben a Speedweeken vezetett rovatában azt írta: „A szurkolók körében természetesen most népszerű a vélemény, hogy a visszaesésünknek Adrian Newey távozásához van köze. Ez így nem állja meg a helyét, mivel Newey már tavasszal sem vette ki a részét a munkából az autófejlesztés minden részletében.”

„Az persze nem tagadható, hogy Newey az Newey, aki mindig kiemelkedő volt a hihetetlen tapasztalatával. De a mi problémánk másból ered. A Mercedes és kisebb mértékben a Ferrari példája is megmutatta, hogy a csapatok milyen nehezen boldogulnak ezekkel a szívóhatású autókkal.”

„Ennek ellenére optimista maradok. Nagyon erős technikai csapatunk van, és meg vagyok győződve róla, hogy meg tudjuk oldani ezt a problémát” – bizakodott Marko.

Borítókép: Adrian Newey és Chrisitan Horner (Fotó: XPB)

További tartalmak