Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Már Newey érkezése előtt elért egy mérföldkövet az Aston – komoly előny lesz számukra?

Már Newey érkezése előtt elért egy mérföldkövet az Aston – komoly előny lesz számukra?

Racing News 365
Miközben Adrian Newey még nem érkezett meg az Aston Martinhoz, a csapat reményei szerint a többiekkel szemben komoly helyzeti előnyt jelentő leendő „játékszere” már üzemkészen várja őt Silverstone-ban…

„Vonzó csapat vagyunk” – hangoztatta mostanság  nem egyszer az Aston Martin, amikor az Adrian Newey esetleges csatlakozásával kapcsolatban kérdezgették őket. Miközben a pályán jelenleg nyújtott teljesítményük és a 2023-as első félévhez képesti visszaesésük első ránézésre talán nem teszi különösebben vonzóvá őket, a színfalak mögött zajló események annál inkább. Olyannyira, hogy a hírek szerint (részben) éppen ez, vagyis a nyár közepén megejtett gyárlátogatás győzte meg arról minden idők legsikeresebb F1-es tervezőjét, hogy végül a zöldekhez csatlakozzon.

Az Aston Martin a múlt év óta már egy ultramodern, teljesen új gyárépületben dolgozik az F1-es autóin, ezen a héten pedig egy újabb mérföldkőhöz ért a nagy volumenű infrastrukturális fejlesztések szempontjából: elkezdik üzembe helyezni az új szélcsatornájukat.

Az Aston Martin silverstone-i gyára (Fotó: Aston Martin)

Lawrence Stroll gárdája az elmúlt két évtizedből az első, aki a nulláról épít fel egy saját, a legmagasabb technológiai szinten álló szélcsatornát, ami reményeik szerint komoly előnyt jelent majd számukra a 2026-os nagy szabályváltozásokra való felkészülésben. A létesítményt már átadták, a fejlesztéshez használni viszont még nem lehet, hiszen most a kalibrálás hosszas folyamata következik.

„Az üzembe helyezéssel gondoskodunk róla, hogy az autó alatti padló olyan legyen, amilyenre szükségünk van. Ez két-három hónapot vesz igénybe” – magyarázta Luca Furbatto, az Aston Martin mérnökigazgatója.

„Tökéletesen passzolni fog, mire megkezdjük a 2026-os autó fejlesztését. A 2025-ös autó fejlesztését is folytatni fogjuk, de egyensúlyozni kell, hogy mire fordítod a figyelmed a 2026-os és a 2025-ös között.”

Fernando Alonso (Fotó: Aston Martin)

Az Aston Martin jelenleg még a Mercedes szélcsatornáját használja az autójának fejlesztéséhez, ez a berendezés Brackleyben található. Furbattó szerint két szempontból is nagy előnyt jelent majd számukra a most elkészült saját szélcsatorna: könnyebb lesz vele dolgozni logisztikai szempontból, emellett az F1 legmodernebb berendezése lesz, amit kimondottan a mai és a jövőbeli igényeknek, illetve követelményeknek megfelelően alakítottak ki.

„Ha nem tévedek, a legutóbbi szélcsatorna, amit kimondottan az F1-re fejlesztettek, húsz éve készült. Azóta sokat változott a technológia. Képzelhetik, hogy az áramlás vizualizálása szempontjából sok olyan eszköz van ma, ami húsz éve nem is létezett még. Persze lehet egy húsz évvel ezelőtti szélcsatornát használni és fejleszteni az új technológiával, de az sosem lesz ugyanaz, mint egy teljesen újjal indítani.”

„A Mercedes szélcsatornája egy jó szélcsatorna, de nyilván nem a mi főhadiszállásunkon van, és általában a hétvégéken szoktunk dolgozni benne, ami nem ideális” – magyarázta Furbatto.

Miközben az új szélcsatornát a jövő évi autó fejlesztésére talán csak korlátozottan fogják tudni használni, az új szabályrendszerre már ebben készülhetnek fel. Mégpedig minden valószínűség szerint Adrian Newey vezetésével, akinek érkezését sajtóhírek szerint jövő héten fogja bejelenteni a csapat. A szakembernek bizonyára az új eszközeik bejáratásában és fejlesztésében is nagy hasznát fogják venni. Newey a 2006-os érkezése után a Red Bullnál is iránymutató volt, milyen technológiákra van szüksége az akkor még új csapatnak, és a technikai csapatot is tulajdonképpen ő építette fel.

Borítókép: Fernando Alonso (Fotó: Aston Martin)

További tartalmak