Jövőre új korszak indul a legendás olasz alakulatnál: az év elején bejelentették, hogy Carlos Sainz helyét a hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton veszi át, majd megszerezték a Mercedes korábbi teljesítménymérnökét, Loic Serrát is.
Őt azóta elő is léptették – pedig csak október elején áll munkába a Ferrarinál –; hamarosan a Ferrari technikai részlegének az első embere lesz. A francia eredetileg csak a karosszéria teljesítményrészlegéért felelt volna, a korábbi technikai igazgató, Enrico Cardile távozása (ő az Aston Martinhoz igazolt) viszont átírta a terveket.
A Corriere dello Sport információi szerint a vörösök egy másik nagy névnél is próbálkoztak, mégpedig a Red Bullnál: Gianpiero Lambiasét, Max Verstappen versenymérnökét szerették volna szerződtetni, hogy Hamilton mellett dolgozzon.
A versenymérnök azonban visszautasította a Ferrari ajánlatát, nem szeretne ugyanis eligazolni a Red Bulltól, ahol az évek alatt remek munkakapcsolatot épített ki Verstappennel. Hogy ők ketten jól együtt tudnak működni, azt a holland világbajnok is többször elmondta már, kiemelve, az őszinteség és az egyenes kommunikáció sokat segít ebben.
A RacingNews365 úgy tudja, Lambiase nemrég el is kötelezte magát a Red Bull Forma–1-es csapata mellett: meghosszabbította szerződését mégpedig azzal a konkrét céllal, hogy több évig az istálló kötelékében marad még.
A brit-olasz szakember 2005-ben kezdte Forma–1-es pályafutását az akkor még Jordan néven futó alakulatnál. Itt tizenegy évet töltött: dolgozott a Midland, a Spyker és a Force India-érában is. A Red Bullhoz 2014-ben csatlakozott és először Danyiil Kvjat versenymérnökeként dolgozott, majd Verstappen mellé került, amikor az oroszt leváltották.