Mióta szigorú korlátozások vannak érvényben az F1-es tesztekkel kapcsolatban, gyakori téma az, hogy a fiatal versenyzők nem tudnak érvényes tapasztalatot gyűjteni az aktuális versenygépekkel. Ezért vezették be nemrég, hogy legalább két szabadedzést biztosítani kell számukra.
Persze ezzel még nem ért véget az ötletelés, hiszen maga az F1 és a csapatok is szeretnék segíteni a juniorokat. A legújabb javaslat az, hogy a szezon végén, az utolsó futam helyszínén rendeznek egy sprintnapot, amin a csapat fiatal védencei vezethetik az autót: lehetőséget kapnak egy edzésen, egy időmérőn és egy futamon is.
A részletek kidolgozása még folyamatban van és kérdéses, 2024-ben tető alá tudják-e hozni a szóban forgó eseményt, a csapatok azonban támogatják a javaslatot – legalábbis Toto Wolff elmondása szerint, aki jelezte, senki sem akarja elkaszálni azt.
„Beszéltünk erről az F1-es bizottság ülésén és mind szeretnénk több lehetőséget biztosítani az újoncoknak” – fogalmazott az osztrák. „Amennyiben egy versenyhétvégén ültetjük őket a volán mögé, az hatással lehet az állandó pilóták teljesítményére is. Befolyásolhatja az eredményt is, ami káros hatással lehet a bajnoki küzdelemre.”
„Nem találtunk módot arra, hogy a futamokon autóba ültessük őket. Egy év végi eseményen viszont egyforma üzemanyagszint mellett, ugyanolyan abroncsokon érdekes lenne látni, hogyan viszonyulnak az adott autóhoz” – folytatta.
„Gondoltunk arra, hogy több edzést adunk nekik, de 14 fordulót már így is teljesítenek a Forma–2-ben. Ezen felül vannak sprintek, ahol nem adhatunk fel edzést. Ráadásul néhány pályán nem könnyű a helyzet. Sosem adunk fel edzést Monacóban, Bakuban vagy Szingapúrban. Jobb láthatóságot akartunk nekik és több időt. Így jutottunk ide (a sprinthez). Senki sem ellenezte” – magyarázta.
29.06.2024. Formula 1 World Championship, Rd 11, Austrian Grand Prix, Spielberg, Austria, Sprint and Qualifying Day.
– www.xpbimages.com, EMail: requests@xpbimages.com © Copyright: Batchelor / XPB Images