Azt mondják, Adrian Newey megszerzése dupla előnyt jelent egy csapatnak. Előny, hogy a soraikban tudhatják, és előny, mert nincs az ellenfeleknél. 20 éven át fel sem merült, hogy bárki lecsaphat egy ilyen lehetőségre, az Aston Martin most viszont lecsapott. Kihasználva, hogy az F1 legsikeresebb tervezőjének viszonya megromlott a Red Bull-lal (és annak vezetőjével) és ezáltal szabaddá vált, hónapokon át tartó udvarlás és győzködés után szerződtették őt, és erről kedden nagy csinnadratta és élőben közvetített esemény keretében hivatalos bejelentést is tettek.
Lawrence Stroll csapattulajdonos a silverstone-i bázison tartott rendezvényen az istálló új technikai partnereként, valamint az istálló résztulajdonosaként jelentette be Neweyt, aki ezzel minden eddiginél magasabb pozíciót kapott egy Forma–1-es csapatnál.
A kanadai üzletember az Aston Martin történetének legjelentősebb mozzanataként említette Newey szerződtetését. A szakember a csapat tájékoztatása szerint 2025 márciusában fogja kezdeni a munkát (ő maga március 2-át említette), szerződése egy hosszú távú partnerség kezdetét jelenti.
„Ez óriási hír! Adrian a legjobb a világon abban, amit csinál, a csúcson van, és hihetetlenül büszke vagyok rá, hogy csatlakozik az Aston Martin F1-es csapatához. Ez a legnagyobb hír azóta, hogy az Aston Martin visszatért a sportba, és egy újabb jelzése a céljainknak, miszerint egy bajnoki címekre esélyes csapatot akarunk felépíteni”
– mondta Stroll.
„Abban a pillanatban, hogy Adrian elérhetővé vált, tudtuk, hogy ennek meg kell történnie. Az első egyeztetéseink megerősítették, hogy azonosak a céljaink: együttműködni az életben egyszer adódó lehetőség keretében.”
„Adrian igazi versengő, az egyik legnagyobb versengő, akivel valaha találkoztam. Amikor látta, mi épül Silverstone-ban – a mi hihetetlen AMR Technology Campusunkat, a tehetséges emberekből álló csapatunkat, a sportág legújabb szélcsatornáját –, szerencsére megértette, hogy mit próbálunk elérni. Komolyan gondoljuk, ahogy ő is.”
„Adrian ugyanolyan éhes, mint mi, ugyanazok a céljai, és hisz a projektben. Segíteni fog nekünk az Aston Martin története következő fejezetének megírásában.”
Adrian Newey azzal indokolta váltását, hogy „új kihívásra volt” szüksége, Stroll pedig hamar meggyőzte őt arról, hogy az Aston Martin a megfelelő választás számára. „Izgatottan csatlakozom az Aston Martin F1-es csapatához. Nagyon lenyűgözőnek és inspirálónak találtam azt a szenvedélyességet és elhivatottságot, amit Lawrence mutat minden iránt, amivel foglalkozik.”
„Lawrence eltökélt szándéka egy világverő csapat létrehozása. Ő az egyetlen többségi csapattulajdonos, aki aktívan részt is vesz a sportág életében. Az elhivatottsága és elszántsága az AMR Technology Campus, a silverstone-i szélcsatorna fejlesztése iránt kiváló munkaközeget teremt.”
„Együtt nagyszerű partnerek leszünk a Hondával és az Aramcóval, és velük minden infrastrukturális kulcstényező adott ahhoz, hogy az Aston Martin világbajnok csapattá válhasson. Nagyon várom, hogy hozzásegíthessem őket ezen cél eléréséhez” – fogalmazott Newey.
A brit szakember az 1980-as évek elején kezdett az autósportban és az F1-ben dolgozni. Az Emerson Fittipaldi csapatánál teljesített első éve után a March-hoz került, akik az Indycarba vitték. Ott többek között versenymérnökként is dolgozott, 1987-ben például Mario Andrettivel. 1988-ban tért vissza az F1-be a March csapatával, az első általa tervezett autó egyből nagy siker volt: kis, alulfinanszírozott csapatként lettek 6.-ak a bajnokságban. 1991-ben a Williamshez szerződött, és beindult a trófeagyár. 1997-es távozásáig 5 konstruktőri és 4 egyéni bajnoki címet nyert.
A következő állomást a McLaren jelentette, ahol egészen 2005-ig dolgozott. 1998-ban Newey első McLaren-autójával szerezte a csapat a máig utolsó konstruktőri bajnoki címét. 2006-tól a Red Bull technikai igazgatójaként tevékenykedett, és már nemcsak győztes autót, győztes csapatot is tervezett ebben az új minőségében. Sebastian Vettellel 4, Max Verstappennel (eddig) 3 bajnoki címet szerzett. Newey összesen 25 F1-es bajnoki címben vállalt szerepet, 12 egyéni és 13 konstruktőri elsőség fűződik a nevéhez.