Nem mostanában szerepelt legutóbb Forma–1-es hétvégén, de Oliver Bearman ott folytatta, ahol abbahagyta. Márciusban Carlos Sainz helyetteseként robbant be a Ferrari 7. helyet szállító pontszerzőjeként, úgy, hogy vészmegoldásként hívták segítségül, és az éles bevetése előtt csak egyetlen egyórás szabadedzést teljesített. Most ennél valamivel nyugodtabb volt a felkészülése, hiszen Kevin Magnussen eltiltása már Monzában biztossá vált, és a Haasnak nem sokat kellett gondolkodnia azon, hogy a jövő évi állandó versenyzőjét ültesse a dán helyére.
Bearman Bakuban teljesítette az első teljes F1-es péntekjét, és ismét meggyőző volt. Az első szabadedzésen közvetlenül csapattársa, Nico Hülkenberg előtt végzett, bő egy tizeddel jobb kört autózva, a másodikon pedig tizeden belül volt a rutinos némettől, és 10.-ként zárta a napot.
A figyelmet most is sikerült magára irányítania. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff nem győzte dicsérni a britek tehetségét.
„Hihetetlenül jó! Egy körön jó. Ugyanolyan gyors, mint Nico, és ez jelzésértékű. A hosszú etapokon pedig gyorsabb volt – már ha azonos tömeggel mentek. Persze ez nem jelent még sokat, hiszen Nico tapasztalt, és még gyorsulhat. De jó látni ezt”
– méltatta a német Sky Sportnak nyilatkozó csapatfőnök Bearmant.
Nem először tette idén, és az sem véletlen, hogy ennyire figyeli őt, hiszen a Mercedes leendő versenyzőjének, Andrea Kimi Antonellinek az F2-es csapattársáról van szó…
Bearmant a leintés után versenymérnöke is megdicsérte, és „kiválónak” nevezte a Wolff által is kiemelt hosszú etapját.
„Ez az egész hétvége egy próbajárat a következő évre. Sokat tanulok. A mai volt az első második szabadedzésem! Sokkal jobb helyzetben vagyok, mint pár hónapja a harmadik szabadedzés előtt voltam.”
„A pálya minden menetnél javul, és ezek azok a dolgok, amiket nem tudnék. Most teljesítek először egy teljes hétvégét, és nagyon sokat tanulok” – értékelt Bearman.
A brit Sky Sportsnak nyilatkozva megjegyezte, szoknia kellett a tempót, mivel az első kanyarba 20-30 km/órával nagyobb tempóval érkezik, mint tavaly az F2-ben. „Nagyszerű napom volt. Elkaptam a ritmust. Nem könnyű, mert a pálya harap, de ez az egyik kedvenc pályám az évben, és F1-es autóval csak még jobb.”
Bearman igyekezett kerülni a buta hibákat. „Az első edzésen lassan haladtam, és építkeztem, de mostanra magabiztosnak érzem magam.”
„Még csak péntek van, az idők nem sokat jelentenek. Folyamatosan próbálok javulni. Nico nagy segítséget jelent, nagyon tapasztalt fickó, és igazán nagyon gyors is, szóval megfelelő ember ahhoz, hogy kövessem. Csak próbáltam felgyorsulni. A lágy gumin az első körön mindig hiányzik valami. Ez egy tendencia. Dolgozom még rajta, próbálok javítani. A hosszú etapom jó volt. Délelőtt nagyon rossz volt, délutánra javítottam, és jól ment.”
Miközben Dzsiddában csak beugrott a mély vízbe, Bearmannek most volt lehetősége felkészülni. Ebben a Ferraritól is segítséget kapott. „Ahogy megtudtam, hogy vezetni fogok, szimulátoroztam. A Haas-modellel, de a Ferrarinál Maranellóban. Emellett lehetőségem nyílt részt venni a Pirelli-teszten a Ferrarival a múlt héten. Még azt megelőzően, hogy biztossá vált, hogy versenyezni fogok Bakuban. Ez lett életem leghasznosabb tesztje, mert előtte elég rég vezettem F1-es autót. Jó volt visszaülni, felvenni a ritmust. Emiatt ma igazán otthon éreztem magam, amikor beültem.”
Sainz helyettesítésekor egy élcsapatnál versenyzett, nagy figyelem irányult rá, nem hibázhatott. A Haasnál most más helyzetben van, alacsonyabb elvárásokkal, ráadásul zsebében a 2025-ös szerződéssel. Ez lélektanilag is más helyzetet teremt.
„Most Szaúd-Arábiával ellentétben volt időm felkészülni, ami segít. Szimulátoroztam is, és ettől könnyebb az életem. Kevesebb a kérdőjel. Tudom, hogy készen állok. És igen, tudom, hogy itt fogok versenyezni jövőre, és nem kell jó benyomást tennem, vagy bizonyítanom, hogy mire vagyok képes. Így lépésről lépésre építkezhetek. Remélem, hogy az időmérőre érkezve sikerül összeraknom a jó kört.”
Megjegyezte: „Valójában szerettem volna a Forma–2-ben versenyezni itt, mert tavaly igazán jól ment, és szerettem volna megismételni, hiszen a csapatnak jó az autója itt…”
Annyira azért nem bánja, hogy F1-es autót „kell” vezetnie.
Pénteken a top 10-ben zárt – felmerült a kérdés, szerezhet-e pontot élete második F1-es versenyén is. „Az edzésen jól ment, de még az elején vagyunk, és nem tudom, ki mit csinált. Csak magamra figyeltem, nem arra, mások mit csináltak. De bizakodom. Szeretnék jól teljesíteni. Csak magammal foglalkozom, nem akarok elébe menni a dolgoknak, építkezek, dolgozom tovább.”
Megkérdezték, lát-e esélyt rá, hogy Baku után is Magnussen ülésében maradjon, készülve a következő évre. „Csak Bakuban versenyzek. Szingapúrban tartalékversenyzőként leszek ott” – tisztázta. „Ez egy nagyszerű lehetőség. Tudtam, hogy valamikor elérkezhet. Benne volt. És még ha úgy is érzem, hogy ez elég szigorú büntetés volt Kevinnek Monzában, azért boldog voltam, hogy esélyt kapok. Amikor az F1-ben hívnak, két kézzel ragadod meg a lehetőséget. Viszont minden jót kívánok Kevinnek, és Szingapúrban visszaadom neki az autóját!”