A mezőny több tagját is meglepte a nyári szünet előtti Belga Nagydíjon, mennyire kevés előzést láthattunk a futam alatt. George Russell szerint ebben nagy szerepet játszott az is, hogy a hosszú egyenesben hátszél fújt, ami csökkentette a DRS és a szélárnyék hatását, ám többek szerint az FIA részéről is hibás lépés volt a tavalyinál rövidebbre szabni az előzési zónát.
Két hete Monzában aztán hosszabbított a szövetség, és most ugyanezt tette Bakuban is. Az Azeri Nagydíj helyszíne rendelkezik az egész naptár leghosszabb padlógázas szakaszával: a célegyenese és az oda vezető út bő 2 kilométer hosszú. Miközben ez már önmagában jó lehetőséget kínál az előzésre, az FIA idén a 2023-asnál egy 100 méterrel hosszabb DRS-zónát jelölt ott ki. A hátsó szárnyat már a 20-as kanyar utáni 347. méteren fel lehet majd nyitni.
A második DRS-zónában csak kisebb változtatás történt: két méterrel „feljebb” tolták az aktiválási pontot, vagyis ennyivel rövidítették a zónát.
Monzában legutóbb 103 méterrel toldották meg a célegyenes előzési zónáját, amely jól működött a hétvégén. Kiderül, hogy Bakuban is így lesz-e.