A nyári szünet vége óta nem láttuk viszont az azt megelőzően futamokat nyerő Mercedest. Zandvoort után Monzában is gyengébben teljesítettek, mint várták, és nem igazán értették, miért. Az egyik lehetséges magyarázatot a Spában debütált új padlólemezük jelentette: Lewis Hamilton és George Russell is azt gyanította, hogy amiatt vált nehezen vezethetővé és kevésbé versenyképessé az autójuk a második félév első két hétvégéjén.
Bakuban vissza is tértek a korábbi verzióhoz, és az eredmények egyelőre biztatóak. Legalábbis a garázs egyik oldalán. Lewis Hamilton az Azeri Nagydíj első szabadedzésén a második helyen zárt Max Verstappen mögött, az elsőn pedig úgy lett harmadik, hogy mindössze 66 ezredmásodperc hiányzott neki Charles Leclerc legjobb köréhez. A brit használt lágy gumin futotta a legjobb idejét, az előtte végző ferraris és Sergio Pérez friss garnitúrán.
„Egészen jó nap volt. Élveztem. Egyből jól ment, kis lépéseket tettünk a beállításokkal. Végre úgy érzem, nincsenek visszalépések, amikből vissza kell térnünk, csak folyamatosan építkezünk”
– értékelt elégedetten Hamilton.
„Nem tudom, a hosszú etapom milyen volt a többiekéhez képest, de nem sok kört mentünk. A Red Bull egészen gyorsnak tűnik, ahogy a Ferrari is. De körülbelül ott vagyunk.”
A kérdésre, javulást érez-e a régi padlólemez újbóli bevetése után, elmondta: „Igen. Nagyon nehéz megmondani, milyen lenne itt az autó a másik padlólemezzel. Nemigen lehet érezni a különbséget a kettő között. De nem vagyok elégedetlen a mostanival.”
Úgy tűnik, a Mercedes újra bekapcsolódhat az elsőségért folyó küzdelembe. Hamilton csak azért nem meri biztosra jósolni ezt, mert az idei év már megmutatta, nem mindig képesek úgy fejlődni a hétvége során, mint a többiek.
„Tényleg nem tudom. Nehéz volt megmondani, ma ki mit csinált, és gyakran fordul elő, hogy a harmadik szabadedzésre vagy az időmérőre érve mindenki előrelép, míg mi nem. Nem mindig sikerül.”
„Szóval óvatosnak kell maradnunk, és csak tennünk, ami tőlünk telik. Remélem, hogy közelebb vagyunk az elejéhez, mint tűnik, de holnap majd kiderül.”
Az erőviszonyok kapcsán egyelőre főnöke, Toto Wolff is bizonytalan. „Szorosan együtt vagyunk, de nem igazán lehet olvasni belőle. Verstappen szerintem nem is ment nagy motorteljesítménnyel. Aztán folyamatosan javult a pálya. Egy körön szerintem megint nagyon szoros.”
„Gyorsak vagyunk az egyenesekben, ami az előzés szempontjából nem rossz. Az lesz a döntő, hogyan sikerül az autód beállítása, és milyen lesz aztán a gumikopásod” – mondta a német Sky Sportnak.
Kényszerű motorcsere és problémák Russellnél
Mindeközben a garázs másik oldalán George Russell igencsak döcögős napon van túl. Az első gyakorlást csak a 8. helyen zárta, 0,6 másodperccel maradt el Hamiltontól, aztán jött egy motorprobléma, ami miatt szerelőinek a két edzés között elővigyázatosságból neki kellett állniuk egy motorcserének.
A munka elhúzódott, Russell csak az edzés felénél tudott kihajtani a pályára, és az egész programja felborult. Igazi „időmérős” kört nem is teljesített, így 1 másodperces hátránnyal a 9. helyen zárt.
„Egyelőre nem tudjuk” – felelte Russell a kérdésre, mi volt a problémája.
„Ki kellett cserélnünk a motort, mert volt egy probléma az első edzés után. Késéssel kezdtük az edzést, aztán az edzés végén is volt egy problémánk. Nem ez volt a legjobb péntekünk, az biztos.”
„Lewis viszont gyorsnak tűnt odakint, szóval látjuk, hogy az autónk képes az erős teljesítményre. De a Ferrari nagyon gyorsnak tűnik itt. Valahogy mindig gyorsak Bakuban.”
Wolff a német Sky Sportnak elárulta a motorcsere okát. „Volt egy kis szivárgás, és nem tudtuk, honnan jön”
Russellt az edzés végén újabb műszaki problémával hívták vissza a boxba, ám mint elmondta, akkor már nem volt komoly a baj. „Az első edzésen a motorral volt probléma, a végén pedig egy szenzorhiba lépett fel. Kiálltunk, azt hittük, a víz szivárog, de nem.”
A brit csapattársával ellentétben nem elégedett még az autójával, nem tud bízni benne a gyors utcai pályán. „Rendben volt. Nem éreztem kiválónak, küszködtem, és egyértelműen le voltam maradva Lewistól. Nem tudtam bízni az autóban, és nem volt megfelelő tartományban a gumi. Próbálok javítani holnapra, és próbálom csökkenteni a különbséget.”