Az addig a győzelmet hajszoló Charles Leclerc gumija elfogyott, az üldözők pedig meglátták a nagy lehetőséget. Az Azeri Nagydíj 50. köre igencsak mozgalmasra sikerült. Előbb Sergio Pérez próbálta megelőzni a ferrarist az első kanyarban, aztán miután a rossz ívről kigyorsítva pozíciót veszített Carlos Sainzcal szemben, a spanyol indított támadást a csapattársa ellen a második kanyarban.
A manőverek következménye egy csata lett a két spanyol ajkú között, akik a 2-esből kigyorsítva az egyenes elején összeértek és a falnak ütköztek. Mindketten feladták a versenyt.
Az FIA a futam után vizsgálta az esetet, ám a meghallgatás után úgy határozott, hogy nem vonja felelősségre egyik versenyzőt sem. Versenybalesetnek minősítették a történteket, a büntetés elmaradt.
Az FIA indoklásában megállapította, az 50. körben történt baleset „egy olyan helyzet volt, aminél egy kis összeérésnek jelentős következménye lett”. Kiemelték, a bíróság azonban csak magát az incidenst vizsgálta ki, a következményét nem vette számításba.
„Sainz megelőzte Pérezt az 1-es kanyar után, és teljesen előtte volt a 2-es kanyar csúcspontján. Sainz rosszabb kigyorsítása miatt Pérez Sainz mellé húzott belülre, és jobb helyzetben volt ahhoz, hogy felmérje a két autó pozícióját. De a két autó közeledett a falhoz jobbra a 2-es kanyar kijáratánál. Egy méterrel voltak egymástól.”
„A baleset során egyik versenyző sem hajtott végre kiszámíthatatlan kormánymozdulatot, és mindketten semleges állásban tartották a kormányukat.”
„A bírók ellenőrizték a versenyzők korábbi körökben követett íveit. Sainz a normál ívén, vagy ahhoz közel volt, ami enyhe szögben volt a jobb oldali falhoz képest. A kijárattól az ütközés pillanatáig nagyjából egy autószélességgel mozdult el a faltól. Pérez nagyjából fél autószélességgel távolabb volt ugyanattól a faltól, és párhuzamosabban állt a falhoz viszonyítva.”
„Nyilvánvaló volt, hogy mivel elöl van, neki van joga menni a saját ívén, és Sainz finoman egy olyan autó felé mozdult, amire korlátozottan lehetett rálátni. Eközben Pérez ívében semmi szokatlan nem volt, de többet is tehetett volna az ütközés elkerüléséért, mivel jobban rálátott az autóra.”
„Összegezve a bíróság versenybalesetnek minősíti ezt, melyben egyik versenyző sem nevezhető túlnyomórészt hibásnak, így nincs szükség további lépésre” – magyarázta az FIA.