Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Végül Norris lett Piastri hátvédje: „Örülök, hogy szerepet vállalhattam a győzelmében”

Végül Norris lett Piastri hátvédje: „Örülök, hogy szerepet vállalhattam a győzelmében”

Sky Sports, Servus TV
A felzárkózása jobban sikerült, mint várta, és még Oscar Piastrinak is besegíthetett a futam megnyerésébe. Lando Norris a szombati csalódás után elégedetten távozik Bakuból.

A sorsnak van humora. Ezen a hétvégén úgy érkezett a McLaren Azerbajdzsánba, hogy elhatározta, mostantól Lando Norrist támogatja a bajnokságban, és ha kell, a szolgálatába állítja Oscar Piastrit. Erre most úgy távoznak Bakuból, hogy Oscar Piastri nyerte a versenyt, a győzelem összehozásában pedig Lando Norris is fontos szerepet vállalt. Segítőként…

A kulcspillanat a 15. körben jött el, amikor Piastri még a kerékcseréjére készült. Azt megelőzően Sergio Pérez már kiállt, és az ausztrált fenyegette a veszély, hogy a Red Bull-os elévágással megelőzi őt. Csakhogy Pérez a boxból úgy jött vissza, hogy utolérte a kemény gumin rajtoló, és ezzel hosszú első etapot teljesítő Norrist, akit a McLaren arra kért, lassítsa le kicsit ellenfelüket Piastri kedvéért.

Elég látványosan tette: az egyik kanyarban agresszíven húzott a pálya közepére, lassításra kényszerítve Pérezt. A mexikói kifogásolta is a manőver sportszerűségét. Akárhogy is, ez pont elég volt ahhoz, hogy Piastri a kerékcseréje után 0,7-es előnnyel elé térjen vissza. Pérez ezt követően már nem tudta megelőzni őt, így Piastri a második helyről indíthatta a végül győzelmet hozó támadását Charles Leclerc ellen.

Charles Leclerc, Lando Norris és Oscar Piastri (Fotó: XPB)

Norris elismerte, nem volt egyszerű a helyzet, de összességében örül, hogy besegíthetett Piastrinak. Főleg úgy, hogy érzése szerint nem veszített ezzel semmit, mivel eleve a szintén kemény gumin induló, de lassabb Alexander Albon mögé ragadt a verseny azon szakaszán.

„Akkor be voltam még szorulva Alex mögé. De csak lassítottam és kicsit még jobban kíméltem a gumikat…” – mosolygott Norris. „Kellett hűteni őket, mert túlmelegedtek. Ez lehetővé tette Oscarnak, hogy elöl maradjon, és ez kellett a győzelméhez.”

„Örülök, hogy kisegítettem és egy kis szerepet vállaltam a győzelmében. Csapatként ezt kellett tennünk. Nem hiszem, hogy bármibe került volna nekünk. Eleve be voltam szorulva Alex mögé további tizenöt körre. Nem változtatott az eredményen. Ez volt a legfontosabb, ma ez volt a legfőbb feladatom: segíteni Oscart. Tökéletes, hogy az első és a negyedik hellyel zártunk.”

Norrist végül a negyedik helyen intették le azok után, hogy a balszerencsés időmérőjét követően csak a 15. helyről rajtolhatott. Előzetesen arra számított, hogy legfeljebb a 8. helyig zárkózhat fel. „Nem számoltam ezzel. A két kieső autó a végén segített. A tempó viszont jó volt. Amikor az első etap végén a kemény gumin Alex kiállt előlem, elképesztő volt a tempó” – mondta Norris.

A verseny azon szakaszában a korábban már kiálló, és ezzel 12 körrel frissebb kemény gumin lévő Max Verstappen ostromolta a mclarenest, ám megelőzni képtelen volt. Részben Albon segítsége miatt is, aki DRS-használatot biztosított Norrisnak.

Lando Norris és Oscar Piastri (Fotó: XPB)

A brit szerint ez volt a futamának kulcsszakasza, amikor a jó gumikezeléssel megalapozta, hogy a kiállása után nagy gumielőnyből utolérje és levadássza Verstappent. „A mai legnagyobb kérdésünk az volt, meddig bírja a kemény gumi. A gumik pénteken nagyon szemcsésedtek, és amikor más mögött mész zavaros levegőben, nagyon gyorsan tönkreteheted a gumikat, túlmelegszenek, csúszkálnak, tönkremennek.”

„Tudni kellett, mennyire nyomhatod, mennyire előzhetsz, mennyire nyomd, ha szabad az út. Versenyzőként ezt neked kell tudnod, és úgy érzem, ez az egyik fő erősségem jelenleg. Egész évben ez volt: a versenytempó és hogy mennyire terhelhetem a gumikat. Általában nem az erősségem, hogy nem szemcsésítem a gumikat, valójában pokolian szemcsésedni szoktak, de ma jó munkát végeztem, és ez mentette meg a versenyemet.”

„Ahogy Alex kiállt előlem, el tudtam húzni Maxtól és George-tól, akik sokkal frissebb gumikon voltak. Ez tette lehetővé számomra, hogy előlük álltam ki, és a végén elkaptam Maxot a kiállás után” – magyarázta Norris.

Ő a mai eredménnyel 3 ponttal faragta a hátrányát Verstappennel szemben, jelenleg 59 egység van közöttük. A McLaren eközben Piastri győzelmével és az ő 4. helyével 20 pontos előnyre tett szert a Red Bull-lal szemben, és 10 év után először vezeti a konstruktőri bajnokságot.

Lando Norris (Fotó: XPB)

„Örülök a csapat miatt. Oscar nyert, én negyedik lettem – ez jobb, mint amit vártunk. Nagyon örülök, a konstruktőri bajnokságban át is vettük a vezetést a Red Bulltól. Jó rég volt már, hogy legutóbb az élen álltunk. Már ez is szép, és az is, hogy sikerült hoznom pár pontot Maxon azok után, hogy a tizenötödik helyről rajtoltam. Elégedett vagyok a mai nappal.”

„Tegnap igazán balszerencsés voltam a sárga zászlóval. Anélkül talán ma kettős győzelmet is arathattunk volna. Emiatt nem vagyok maximálisan elégedett, de a csapatnak örülök, a csapat összes tagja miatt” – mondta a Servus TV-nek Norris.

Hozzátette, összességében remekül „átvészelték” a bakui hétvégét, amitől előzetesen tartottak egy kicsit. „Arra számítottunk, hogy ez lesz a leggyengébb versenyünk, erre megnyertük. És most várjuk Szingapúrt, ahol ismét mindent beleadunk.”

Borítókép: Lando Norris és Oscar Piastri (Fotó: XPB)

További tartalmak