Miközben az élmezőny négycsapatosra bővült és hétről hétre szoros csata zajlik a dobogós helyezésekért, a középmezőnyben is szoros küzdelem zajlik a pontokért és a pontokon keresztül a „milliódolláros” konstruktőri helyezésekért.
Bakuban ennek a bolynak az élén az időmérőn és a futamon is Fernando Alonso állt az Aston Martinnal: szombaton a nyolcadik helyre kvalifikált, másnap pedig hatodikként ért célba Sergio Pérez és Carlos Sainz ütközése után. Ami a riválisokat illeti, Alonsót a Williams és a Haas kettőse próbálta levadászni, a spanyol azonban védte legjobb pozíciót az üldözők között.
A futam után megjegyezte, bár tempójával nem volt teljesen elégedett, de aláhúzta, ő is és a csapat is jól teljesített, így elérték a normál körülmények között elérhető maximumot. „Egy átlagos hétvégén a középcsapatok a kilencedik, tizedik helyezést szerezhetik meg” – kezdte.
„Az előttünk történt akciók miatt most a hatodik pozíció is elérhetővé vált, mi pedig ott voltunk, hogy megszerezzük! Rugalmasak voltunk. Többé-kevésbé követtük a trendet és bármit is tettek a körülöttünk állók, másoltuk, tükröztük a taktikát. Egy ponton tartani tudtuk a helyezésünket Francóval (Colapinto), Alexanderrel (Albon) és Nicóval (Hülkenberg) szemben” – tette hozzá.
„Kemény futam volt. Nem volt időnk a pihenésre. De bizonyos értelemben jól sikerült. Jók voltak a kiállások, jó volt taktika, jó a gumikezelés. Szóval, a tempó nem volt szuper a hétvégén, de jól teljesítettünk ahhoz, hogy pontot szerezzünk” – folytatta büszkén.
Alonso nyilatkozatában a mezőnyt is dicsérte a futam után, amiért Pérez és Sainz ütközéséig jóformán bármilyen incidens nélkül lehozta a bakui futamot a tempós utcai pályán. „Egy ilyen versenyen a kockázat és a precizitás szintje kiemelkedő és ezt mind a 20 versenyzőnek hoznia kellett” – emelt kalapot.
„Az alacsony tapadási szint mellett szerintem mindenki száz százalékon ment. Lenyűgöző, hogy ennek ellenére nem történt baleset és nem volt biztonsági autó a futamon” – tette hozzá a kétszeres világbajnok.