A versenyével elégedett volt Lando Norris, az azerbajdzsáni hétvégéjével viszont a legkevésbé sem. A negyedik helyen célba érő britnek a 15. rajtpozícióból kellett nekivágnia a vasárnapi versenynek, mivel a szombati időmérő edzésen már a Q1-ben kiesett. Balszerencsés volt, hiszen a Q1 hajrájában a defektes kerékkel a boxba döcögő Esteban Ocon miatt éppen előtte mutatták fel a sárga zászlós jelzést pár másodpercre, ami pont elég volt ahhoz, hogy a kényszerű gázelvétele miatt már ne legyen értelme befejeznie a gyorskörét.
Az eset után voltak, akik Norris felelősségét is keresték a történtekben. Egyfelől a versenyző a sárga jelzés előtt a 16-os kanyarban megcsúszott és kicsit letért a pályáról, amivel időt veszített. A köre ettől még valószínűleg továbbjutást ért volna, csakhogy a sárga zászlónál teljesen elvette a lábát a gázról, és még vissza is váltott kettőt, ami a kritikusai szerint túlzott reakció volt. Ha csak kicsit vett volna vissza, majd végigcsinálta volna a körét, talán még lett volna esélye.
Norris vasárnap jelezte, nem tetszik neki, hogy ennyien az ő hibáit keresték a történtekben, miközben érzése szerint egy nem jogos helyzet áldozata lett. Szerinte egyértelmű, hogy az adott helyzetben nem volt szükség sárga zászlóra, elég lett volna a lassú autó ív melletti haladására figyelmeztető fehér jelzést kiadni, ahogy a pálya minden addigi pontján tették.
„Hosszú idő óta ez volt a legigazságtalanabb dolog, ami történt. Letértem a pályáról, igen, de utána sárga zászló jött, és a nézők nem láthatták a sárga zászlót. Mindenki arról kezdett beszélni, hogy fehér zászló volt és hasonló butaságok. Ők nem látják a kormánykijelzőmet, amin nagy sárga fények villogtak. Sokan beszélnek butaságokat, de muszáj volt visszavennem, és ez elvette tőlem az esélyt”
– mondta Norris.
Arra is felhívta a figyelmet, hogy ez az igazságtalanság határozta meg a versenyét, és talán a bajnoki esélyeire is komoly hatással lesz. „Nem, ez nem volt fair. És nem kell tudósnak lenned ahhoz, hogy ezt lásd. Nem nekem kell döntenem erről, de nem volt igazságos, és a teljes hétvégémet tönkretette. Az egész kör alatt nem volt sárga zászló, és aztán pont abban a pillanatban lett sárga, amikor elhaladtam ott.”
„Igazságtalan volt, és sok pontomba került ma a bajnokságban, tönkretette a hétvégémet. Csalódást keltő, különösen annak tükrében, mennyire jó volt az autó.”
„A csapattal nem voltunk boldogok tegnap (szombat) este, mert tudtuk, hogy két autónk lehetett volna elöl. És ha megnézzük, hol ért célba Oscar, tudjuk, hogy két autóval állhatnánk most az élen. Ezt akartuk volna. Több volt benne, és nem lehetünk elégedettek a hétvégével, mert a tökéletességre törekszünk, és ez a hétvége nem volt tökéletes. De ha megnézzük a versenyt, szerintem nagyon elégedettek lehetünk” – magyarázta a 4. helyezett.
Erre jutott a McLaren az FIA-val
Eközben főnöke, Andrea Stella szintén méltatlankodott a szombati helyzet miatt. Norris kapcsán megjegyezte: „Bizonyos szempontból én bosszúsabb voltam, mint ő. Ő csak azt mondta, az ilyesmi megesik.”
Az olasz már az időmérő után jelezte, hogy el fognak beszélgetni a történtekről az FIA-val. Ezt meg is tették. A szövetség a hírek szerint elégedett volt az adott ponton posztoló sportbíró eljárásmódjával, mivel a beláthatatlan kanyarban veszélyesnek ítélték Ocon lassú haladását.
„Úgy tudjuk, hogy a sportbíró a helyszínen a nagy sebességkülönbség miatt döntött a sárga jelzés mellett” – erősítette meg Stella.
„Itt az interpretáció a kérdés, hogy mi a biztonságos és mi nem. Nem szoktuk kritizálni az FIA-t, konstruktívak szoktunk lenni, és úgy véltük, talán a versenyzőkkel közösen kéne kiértékelni, hogy itt sárga vagy fehér jelzésnek kellett volna-e lennie. Végső soron ez nem egy matematikai kérdés, a veszélyről alkotott felfogás kérdése.”
„Az egyeztetésre sor került, konstruktív volt. Számunkra nem is kerülhetett volna többe, hogy ott sárga volt, és a jövőben ki fogjuk elemezni, hogy ilyen esetben melyik zászlójelzést adják ki” – mondta a McLaren főnöke.
Norris csak három pontot tudott faragni a bajnoki hátrányán Max Verstappennel szemben Bakuban. Hét futammal a vége előtt 59 pont van közöttük.