A francia gyár vezetői továbbra is fontolgatják, 2026-tól ügyfélcsapatként futtatják F1-es istállójukat (a hírek szerint a Mercedes erőforrásait használhatják), motorprogramjukat pedig leállítják, a dolgozókat pedig más projektek felé terelik.
A motorgyár dolgozói érthető módon ellenzik a lépést: ennek több alkalommal is hangot adtak, az Olasz Nagydíj ideje alatt pedig nyilvánosan is tiltakoztak a váltás lehetősége ellen. Jelezték, a program leállítása „katasztrofális” lenne a cég valamint a teljes francia technológiai szektor számára továbbá azt is, hogy a 2026-os projekt jól halad, a motor ígéretes számokat produkál.
Saját társadalmi és gazdasági tanácsukon keresztül a dolgozók találkozót kértek a Renault vezérigazgatójától, Luca de Meótól, mert úgy érezték, hogy a cég felső vezetése nem hallgatta meg a véleményüket a motorkérdéssel kapcsolatban.
De Meo elfogadta az ajánlatot, és mint a dolgozók rövid közleményéből kiderül, szeptember 20-án (vagyis épp a Szingapúri Nagydíj pénteki edzésnapján) tárgyalóasztalhoz ül az említett tanácsok képviselőivel. Kiemelik, fel fogják hívni a vezérigazgató figyelmét arra, hogy a motorgyárban Franciaország szerte egyedülálló technológia készül.
Megjegyzik azt is, hálásak de Meónak azért, amiért elfogadta a javaslatukat és hajlandó tárgyalóasztalhoz ülni velük, mielőtt a Renault meghozza a döntést arról, milyen útra forduljon a Forma–1-es csapat jövőjét illetően.
Noha egyes források szerint jóformán már eldőlt, hogy váltanak (erre utalt az Alpine nyáron távozó csapatfőnöke, Burno Famin is), de Meo nemrég arról beszélt, a Renault még hozott döntést a motorprogramról. Elmondta, bár a váltás anyagi szempontból jobb döntés lenne, figyelembe fogják venni azt is, milyen hatásokkal jár a motorprogram leállítása.