A csillagosok remek formában zárták a szezon első felét: a nyári szünet előtti négy futamból hármat megnyertek és bár néhol a szerencse is a kezükre játszott, tempójuk alapján is látszott, visszatértek az élmezőnybe és velük is számolnia kell a Red Bullnak, a McLarennek és a Ferrarinak.
Az utóbbi versenyhétvégéken viszont mintha ismét megtorpantak volna, miközben új padlólemezükkel is meggyűlt a bajuk. Az elemet Belgiumban próbálták ki, de az edzések után inkább visszatértek a régihez (Lewis Hamilton ezzel nyerte meg a versenyt). Hollandiában újra a frissebb specifikációt használták és az edzések után elégedettek is voltak azzal.
A verseny aztán a vártnál jóval gyengébben sikerült: csak a hetedik és a nyolcadik helyet tudták megszerezni. Miután Olaszországban is lemaradtak a dobogóról, elismerték, nehéz döntést kell hozniuk arról, hozza-e a várt előrelépést a szóban forgó fejlesztési csomag.
Bakuban végül nem is próbálkoztak a problémás padlóval; a múlt hét végén a Belga Nagydíj előtt használt verzióval versenyeztek. A csapatfőnök, Toto Wolff elárulta, most Szingapúrban is ezeket használják majd, később pedig jön a legújabb specifikáció.
„Szingapúrban ugyanez lesz, ezzel kell majd versenyeznünk” – kezdte az osztrák szakember, majd elárulta, mikor jön az új elem. „Austintól kezdve valószínűleg át fogunk állni egy új specifikációra” – folytatta, majd tisztázta, az új specifikáció egy teljesen újat jelent, nem azt az újat, amit Belgiumban vetettek be először.
Hogy aztán ennek mi lesz a sorsa, arról természetesen ismét az edzések döntenek. „Ki kell majd elemezni az adatokat. Új elemet hozol, amikor a régi nem működött megfelelően. De a régi sem. Szóval, majd meglátjuk, hogy az új-új vagy a régi-új (lesz a befutó)” – fogalmazott.