A nyáron jelentette be a Red Bull, hogy az idény végével elhagyja csapatukat a jelenlegi sportigazgató, Jonathan Wheatley, aki a Sauber/Audi új csapatfőnöke lesz 2025-től. Kiválása nagy veszteség a gárdának, hiszen Wheatley gyakorlatilag a kezdetektől dolgozott náluk, eleinte csapatmenedzserként, aztán sportigazgatóként.
A távozásával keletkezett űrt a Red Bull nem egyetlen személy alkalmazásával vagy előléptetésével kívánja betölteni. Milton Keynesben szerdán ismertették a csapat dolgozói előtt az új struktúrát, melyben három személy között osztják fel az eddig Wheatley szerepköréhez tartozó felelősségi köröket.
Új pozíciót kap Max Verstappen versenymérnöke, Gianpiero Lambiase, aki a versenyrészleg irányítójának neveztek ki. Az újonnan kreált szerepkörben „GP” a Red Bull teljes versenyaktivitását felügyelni fogja. Emellett viszont továbbra is ellátja a Verstappen melletti versenymérnöki feladatokat is.
A csapat előlépteti az eddig vezető stratégiai mérnökként dolgozó szakemberét, Stephen Knowlest, aki a szintén újonnan kreált sportszabályokért felelős vezetői pozíciót fogja betölteni. Knowles felel majd azért, hogy az istálló a versenyhétvégéken minden szabálynak megfeleljen, illetve ő áll majd kapcsolatban az FIA-val a szabályokat érintő kérdésekben is.
A harmadik vezetői szerepkört Richard Wolverson kapja, akit a versenycsapat műveleti igazgatójának neveztek ki. Az ő munkáját a szintén előléptetett eddigi vezető szerelő, Phil Turner fogja segíteni, aki a versenycsapat gyári műveleti menedzserének tettek meg.
E három szakember fedi tehát le Wheatley korábbi feladatköreit. Rajtuk kívül még egy személyt léptettek elő: az eddig a csapat szállítmányozásáért felelő Gerrard O’Reilly mostantól logisztikai vezetőként folytatja. Megbízásának részeként a költségvetési plafon szempontjai szerint a hatékonyságra is kiemelt figyelmet kell fordítania e területen.
A felsorolt személyek közvetlenül Lambiase beosztottjai lesznek, vagyis a versenycsapat működését a mérnök fogja majd össze. Az ő hatásköre alá tartozik még a régi autókkal foglalkozó részleg, az autók összeszerelésével és felkészítésével foglalkozó részleg és a stratégiai csapat irányítása is. Az új struktúra nem azonnali hatállyal lép életbe, hanem csak 2025-től, vagyis az idei szezont még a megszokott szereposztásban zárja le a bikás csapat.
Bár a Red Bull nyilvános bejelentést nem tett a belső átszervezésekről, a gyárban már sor került a változtatások hivatalossá tételére. Christian Horner csapatfőnök ennek kapcsán elmondta: „A Red Bull Racing most jelentős változás és fejlődés időszakán megy keresztül, és a várható kihívások fényében úgy döntöttünk, változtatunk a versenycsapat struktúráján.”
„A kinevezésekkel nagyobb kapacitásra teszünk szert számos meghatározó területen, és végső soron ettől csak versenyképesebbé válik a csapat.”
„Számomra különös öröm, hogy házon belül léptethetünk elő embereket. A kivételesen tehetséges embereinknek köszönhetően erős forrásokból meríthet a Red Bull Racing, és boldog vagyok, hogy megadhatjuk a lehetőséget a kibontakozásukra olyan szerepkörökben, amik eddig nem voltak elérhetők. Ez egy nagy előrelépés a csapat egésze számára” – fogalmazott Horner.
A Red Bullnak idén két alapember int búcsút. Wheatley még a csapatuk tagja, az Aston Martinnal szerződő Adrian Neweyt viszont már kizárták a versenyistálló életéből, ő jövő márciusig (és egy kicsit még azon túl is) már csak az RB17-es hiperautó fejlesztésén dolgozik a márkával. Az ő kiválása miatt a csapat nem szervezte át a technikai részlegét, a korábbi felállás szerint, Pierre Waché technikai igazgató, Enrico Balbo aerodinamikai vezető és Ben Waterhouse teljesítményigazgató irányítása mellett folytatják a munkát.