Eddig igencsak hullámzóan alakul a vörösök 2024-es szezonja: a biztatóbb kezdés (a csapat második erő volt az akkor még domináns Red Bull mögött) után a nyáron visszaestek, a szünet előtt viszont ismét jó irányt vettek, a monzai fejlesztés pedig újabb lendületet adott nekik.
Noha az olaszországi és az azeri pálya feküdt az autójuknak és várhatóan a szingapúri is feküdni fog, látható, hogy a Monzában bevetett csomag is hozott a konyhára. A fejlesztési munka pedig nem áll le, sőt a Formu1a.uno információi szerint már most látható lesz annak legújabb eredménye, a Ferrari ugyanis már a szingapúri hétvégén bevet egy új elemet.
Az autóhoz új első szárny érkezik, amivel teljessé teszik a monzai csomagot, a szárnnyal pedig a hírek szerint azt az irányt követik, amit a McLaren – a csapat épp azzal került a figyelem középpontjába, hogy egyes vélemények szerint megsérti a rugalmasságra vonatkozó szabályokat.
A Formu1a.uno cikke megjegyezi, mivel Szingapúr várhatóan így is úgy is feküdni fog a Ferrarinak, a csapat nagy tesztje az őszi szünet után következő Amerikai Nagydíj lehet, ott dől ugyanis el, hogy autójuk a két új fejlesztéssel – a monzai padlólemez és a szingapúri első szárny – olyan helyszíneken is győzelemre esélyes lesz-e, amelyek papíron inkább a riválisoknak kedveznek.
Az említett szárny egyébként a hírek szerint később debütált volna, a vezetőség viszont akárcsak a monzai fejlesztést, ezt is a lehető leghamarabb akarja pályára vinni a „mindent vagy semmit” elv alapján. Lépésük érthető, a konstruktőri cím ugyanis még lőtávolban van.
Austin természetesen a 2025-ös év szempontjából is fontos lesz, hiszen amennyiben „nehezebb környezetben” is látszik, hogy a fejlesztések működnek és a Ferrari továbbra is harcban van a győzelemért, dobogós helyezésekért, egyértelművé válik, milyen irányt kell követniük a következő autóval. Ha nem, akkor pedig az, min kell még javítaniuk.