Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Stella: Tavaly még utolsók voltunk, ma vezetünk – ez nagy mérföldkő a McLarennek!

Stella: Tavaly még utolsók voltunk, ma vezetünk – ez nagy mérföldkő a McLarennek!

F1, Motorsport-Total
Utolsókból elsők, másfél év leforgása alatt – a McLaren számára nagy mérföldkő a konstruktőri vezetés átvétele, ám Andrea Stella mostantól Abu-Dzabiig rá sem akar nézni a tabellára…

Hónapok óta érett, most Bakuban megtörtént: letaszították a Red Bullt a konstruktőri tabella első helyéről. A bikás csapat a 2022-es Spanyol Nagydíj óta megszakítás nélkül vezette a csapatbajnokságot. 56 nagydíjhétvégét teljesítettek éllovasként.

A McLaren eközben a 2014-es Ausztrál Nagydíj óta nem állt a bajnokság élén. Akkor egy kettős dobogónak köszönhették a vezetésüket az idénynyitó után, aztán a Mercedes a következő versenyen már le is hagyta őket. Egymást követő legalább két versenyen legutóbb 2012-ben álltak a tabella első helyén. Akkor is az idénynyitón vették át a vezetést Ausztráliában, három versenyig tartották, majd az áprilisi Bahreini Nagydíjon a Red Bull megelőzte őket.

Lando Norrisék most 20 pontos előnnyel érkeznek a szingapúri hétvégére – tele önbizalommal és motivációval. Csapatfőnökük, Andrea Stella maghatározó pillanatnak tartja a csapat életében az előzésüket.

„Ez egy mérföldkő, mégpedig hatalmas. Ne felejtsük el, hogy a múlt szezon kezdetén még mi voltunk az utolsók! Most pedig vezetjük a bajnokságot.”

„Ez a kemény munkának köszönhetően vált elérhetővé, és az egész csapat minőségi munkájának köszönhetően, valamint a részvényeseink, a partnereink és a szurkolóink támogatásával. Együtt értük ezt el” – hangsúlyozta az olasz.

Fotó: XPB

A csapatvezető egyúttal azonban sietve hangsúlyozta, nem szabad a tabella nézegetésére fecsérelniük az időt, ő ezek után már csak Abu-Dzabiban szeretné újra megnézni a pontállást. „Ennek most vége is, nem nézzük a tabellát. Csak az egyes események megfelelő kivitelezésére összpontosítunk, szállítjuk a fejlesztéseket, amiket még a hátralévő versenyekre tervezünk.”

„Az autó még mindig nem elég gyors ahhoz, hogy unalmassá tegyünk vele pár versenyt. Persze nem ez az F1 érdeke, de mi így szeretnénk versenyezni. Tehát gyorsabbá kell tennünk az autót. Alázatosnak kell lennünk, a földön kell maradnunk, mert az élcsapatok között kicsik a különbségek”

– figyelmeztette csapatát.

Stella szerint előnyben csak bizonyos pályatípusokon vannak a többiekkel szemben. „A McLaren technikai okokból az olyan pályákon jó autó, mint a barcelonai, a magyar és a zandvoorti. De itt (Bakuban) nem volt előnyünk a Ferrarival szemben, és szerintem a Red Bull-lal szemben sem. Monzában még a McLaren is hét vagy nyolc századra volt tőlünk, ennyi volt a különbség a második és a hatodik hely között. Szóval nagyon kiegyenlített a küzdelem. Úgy vélem, hogy itt a versenyző és a csapat jelenti a különbséget” – utalt arra, hogy nem pusztán az autó teljesítménye dönt majd a győzelem sorsáról.

Oscar Piastri és Andrea Stella (Fotó: XPB)

Ami a fejlesztéseket illeti, előrebocsátotta, hogy dolgoznak egy új padlólemezen, melynek bevetése körül még mindig van egy kis bizonytalanság. „Dolgozunk az idei fejlesztéseken. Ezek véglegesítésénél járunk éppen. Nem szeretnék sokat elárulni róla, hogy mi lesz és mikor, de van egy tervünk az autó gyorsabbá tételére.”

„A fejlesztés nem egyszerű feladat. Nehéz változtatni autó specifikációján úgy, hogy közben minden úgy működjön, ahogyan az eszközeink alapján várjuk. Ezért is hagytunk erre egy kicsivel több időt: biztosítani akarjuk, hogy amit a pályára viszünk, az sikeres. Szóval megerősíthetem, hogy a következő versenyekre van pár dolog a tarsolyunkban” – bocsátotta előre Stella.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak