Menet közben elhajlik, a féklap a szélein pedig fel is emelkedik a McLaren hátsó szárnyán az egyenesekben. Erre szolgáltatott bizonyítékot a múlt hétvégi Azeri Nagydíjon, amelyen Oscar Piastri hátrafelé néző fedélzeti kameráján jól látszott, ahogyan a légterelője két szélén bizonyos tempó és terhelés felett megnyílt két rés, ami csökkentette a légellenállást.
A McLaren újabb szárnytrükkjének nagy visszhangja volt az elmúlt napokban. Akkora, hogy még az FIA is közleményt adott ki, amiben két dolgot jelzett. Egyfelől hangsúlyozták, hogy amíg egy szárny átmegy a terheléses teszteken, addig nem merülhet fel, hogy szabálytalan. Másfelől előrebocsátották, hogy alaposan ki fogják értékelni a bakui bizonyítékokat, és át fogják gondolni, szükséges-e változtatni a szabályokon, akár azonnal, akár a jövőben.
A bakui győztes, Oscar Piastri egy kicsit sem aggódik amiatt, hogy bajba kerülhetnek, vagy hogy elveszíthetnek egy fontos fegyvert.
„Nos, ez szabályos. Amíg minden teszten átmegy… Sokat teszteltek minket, és mindegyiken átment. Semmiképpen sem ez jelenti a versenyképességünk titkát. Legális, minden teszten átment, és én egészen elégedett vagyok ezzel”
– közölte az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján az ausztrál.
Piastri mindazonáltal hasznát vehette a trükkjüknek a legutóbbi versenyen, hiszen vagy 30 körön át kellett védekeznie Charles Leclerc-rel szemben zárt DRS-sel. A Ferrari versenyzője úgy vélte, túl magas volt a McLaren végsebessége ahhoz, hogy előzni tudjon.
A McLaren korábban az első szárnyának hajlékonyságával is a figyelem középpontjába került. Az ottani megoldásuk többek szerint meghatározó abban, hogy autójuk immáron a lassú és a gyors kanyarokban is remekül teljesít, és következetesen jól vezethető, egyensúlyi ingadozások nélkül.
Piastri szerint a hátsó szárnyas megoldásuk csak bizonyítja, hogy csapatuk minden lehetőséget igyekszik kiaknázni.
„Őszintén szólva én akkor értesültem erről, amikor mindenki más, a múlt héten. És ez nem egy szürke terület. Minden héten tesztelik, legális, súlyokat helyeznek el bizonyos tesztek során a hátsó szárnyra. Én őszintén nem tudtam, hogy ezt csinálja, csak három napja tudtam meg”
– mondta az ausztrál.
„A sportban minden apró teljesítménynyereséget kihasználsz, amivel még nem sértesz szabályt. Mi ezt tesszük, és ezt is kell tennünk annak érdekében, hogy világbajnok csapat legyünk” – emelte ki a kétszeres futamgyőztes.
A McLaren megoldásáról az ellenfelet, Max Verstappent is kérdezték, aki szerint nyilvánvaló, hogy mivel próbálkozik a wokingi csapat. Állást ugyanakkor nem akart foglalni a szabályosság kérdésében. „Természetesen láttam a felvételt. Ez a szép a közösségi médiában: egyből mindenki látja. Természetesen sokat vitáztak is róla.”
„Eléggé világos, hogy nagy tempónál mozog. Lehet, hogy okos, lehet, hogy nem, de végső soron az FIA-nak kell döntenie arról, hogy ez legális-e vagy sem.”
„Természetesen nem Bakuban használták először, bizonyos más pályákon is. Gyanítom, hogy ez most a tisztánlátás miatt fontos. De nemcsak a hátsó szárnyról van szó, az elsőről is. Mi megengedett, mennyire hajolhat? Meglátjuk” – mondta a címvédő.