Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Hamilton 6. lett a 3. rajtkockából – Wolff elismerte, ezt csúnyán elszúrták

Hamilton 6. lett a 3. rajtkockából – Wolff elismerte, ezt csúnyán elszúrták

Autosport, Mercedes
Már jól van a Mercedes hőség által kiütött versenyzőpárosa. Toto Wolff csapatfőnök helyzetjelentést adott az állapotukról, és elismerte, csúnyán elszúrták Lewis Hamilton stratégiáját.

Kimerültségre hivatkozva felmentette a médiakötelezettségük alól versenyzőit a Mercedes a Szingapúri Nagydíj után. A meleg, párás körülmények között rendezett futamon Lewis Hamilton és George Russell is panaszkodott a pilótafülkében uralkodó forróságra. A csapatnál már több verseny óta visszatérő probléma az ülések jellemző menet közbeni melegedése, amire főként Hamilton panaszkodik rendszeresen.

Az FIA elfogadta a Mercedes indokait, ezért jóváhagyta, hogy két versenyzőjük ne álljon a média rendelkezésére a futamot követően. Helyettük Toto Wolff állt a nyilvánosság elé, aki elmondta:

„Mindketten túlságosan kimelegedtek, de most már rendben vannak. Jeges fürdőt vettek, és szerintem ez segített egy kicsit”

A két brit közül Russell teljesített eredményesebb versenyt, őt 4.-ként intették le, miután a hajrában kiállta a frissebb gumin futó Charles Leclerc rohamát. A harmadik rajthelyről induló Lewis Hamilton eközben csak 6. lett.

 

Wolff elismerte, bakot lőttek Hamiltonnal

A hétszeres világbajnok versenye kapcsán a csapatfőnök magyarázattal tartozott. Hamiltont az első 13 helyezettet tekintve egyedüliként a közepes helyett a lágy gumin küldték ki a rajtrácsra, remélve, hogy a tapadásfölénnyel pozíciót foghat. Ez végül nem sikerült neki, és a gumija onnantól csak hátráltatta. Az első etapján hamar teret vesztett Lando Norrisszal és Max Verstappennel szemben, aztán a korai kerékcseréje a második etapján is kiszolgáltatottá tette a sokkal frissebb gumikon rá felzárkózókkal, így például Oscar Piastrival és Charles Leclerc-rel szemben.

„A múltra alapozva hoztuk meg a döntést. A szingapúri versenyek általában csak körözést hoznak, mint a monacóiak. A lágy gumi lehetőséget jelentett számára a rajtnál. Ez volt az egyetlen előzési lehetőség. De rossz döntés volt, amit közösen hoztunk meg, együtt. Úgy éreztük, jó lesz eltérni a többiek taktikájától, de a hátsó gumik ilyen mértékű kopásával csak egy irány volt: hátrafelé.”

„Ez volt tehát a logika mögötte, de ellenkezőképpen kellett volna döntenünk. Ugyanakkor ez sem rejtheti el azt a tényt, hogy az autónk egyszerűen túl lassú volt” – magyarázta Wolff.

Lewis Hamilton és Cunoda Juki (Fotó: XPB)

Szavait alátámasztja, hogy a negyedik helyről Hamilton kiállása után harmadiknak előrelépő Russell a második Verstappennel sem tudta tartani a lépést, hiába volt előtte szabad az út. Átlagban 2-3 tizedmásodperccel futott rosszabb köröket a verseny azon szakaszában.

„Ez egy igazán fájdalmas este volt” – mondta Wolff. „A negyedik és a hatodik hely nem jó, főleg amikor a harmadik és a negyedik helyről rajtolsz. Az autó… pillanatnyilag szenvedünk a meleg pályákon, amiken kemény kigyorsítások vannak. Itt és Bakuban is így volt. De ez nem kifogás. Egyszerűen nem ezt várjuk magunktól, mert ha a gyorsabbik autód egy percre van a győztestől, azt nehéz elfogadni…”

Hamilton később a csapat által kiadott közleményben kommentálta a versenyét. „Nehéz leírni az érzéseket, amik egy ilyen nehéz verseny után vannak bennem. Az év továbbra is mindenkit próbára tesz, de mind keményen nyomjuk, amennyire csak tudjuk. Nem mindig csináljuk jól, és ma ez volt a helyzet a stratégiánkkal. Minden döntésünket jó szándékkal hoztuk meg, és néha nem működnek. Ez frusztráló tud lenni, de együtt vagyunk ebben a helyzetben” – idézte a csapat a bajnokát.

Borítókép: Lewis Hamilton és Cunoda Juki csatája (Fotó: XPB)

További tartalmak