„Csak türelem” – mondta Charles Leclerc-nek a mérnöke a Szingapúri Nagydíj 24. körében. Versenyzője már hosszú körök óta be volt ragadva egy DRS-vonatba. Előtte Fernando Alonso haladt, aki Nico Hülkenberg jóvoltából maga is nyithatta a DRS-ét, így képtelenség volt támadni.
„Annyira frusztráló ez! Hány kört megyünk még?” – hangzott Leclerc bosszús segélykérése.
A Ferrari 12 körrel később hívta ki versenyzőjét. Előtte már szabaddá vált előtte az út, és a futamon először ki tudta használni a Ferrari valós tempóját, amiről a 9. rajthelye és az addigi teljesítménye sem mutatott reális képet. Leclerc a kiállásról ugyan Alonso és Hülkenberg mögé érkezett vissza, de előbbivel szemben egy 11, utóbbival szemben egy 7 körös gumielőnyre tett szert. DRS-vonat nélkül már mindkettejüket le tudta hagyni, és a futam felénél végre beindult a versenye.
Alonsón a 41. körben tudta átrágni magát, két körrel később csapattársa, a más taktikán lévő Carlos Sainz félreállt az útjából, majd az 50. körre utolérte és megelőzte Lewis Hamiltont is, aki 19 körrel régebbi gumikon volt akkor. A futam hajrájában már csak George Russell levadászására és a 4. hely megszerzésére volt esélye. Leclerc-t a 9 körös gumielőny segítette. 3 körrel a vége előtt ért a brit sarkába, ám támadni már nem tudta, így az 5. helyen ért célba.
„Vegyesek az érzéseim. Szerintem igazán jó munkát végeztünk ma. Nem volt benne több. A versenyem első fele frusztráló volt, mert nem tehettünk semmit, csak várakoztunk. Aztán amikor Nico és Fernando kiálltak, nyomhattam, és jó volt a tempó. A kiállás után erős volt a második etapom. Sikerült visszazárkóznom az ötödik helyre. Ennek nagyon örülök, ugyanakkor tegnap nagyon csalódott voltam”
– mondta az F1 riporterének Leclerc.
Csalódásának okát a Q3-as végjáték jelentette. Az egyetlen időeredményét a 2-es kanyarban történt pályaelhagyása miatt törölték, ám ha nem így lett volna, akkor is csak a 7. pozícióból indulhatott volna. Leclerc a kvalifikáció után azt nyilatkozta, hogy a Ferrari szúrt el valamit, mert az első gumija már a boxból kifelé túlságosan hideg volt. Utalt arra is, hogy a kerékmelegítő használatával bakizhattak.
A Ferrari már a verseny előtt megerősítette, hogy ez nem igaz, a paplanok a megfelelő, 70 Celsius-fokon melegítették a gumikat. A verseny után most Leclerc is mea culpázott, és elismerte, valójában ő hibázott a legnagyobbat szombaton.
„Tegnap nagyon dühösen érkeztem ide (az interjúzónába) a gumik miatt. Megvizsgáltuk, és igen, a gumik nem teljesen voltak a tartományban, de ez gyakori az időmérőn. A fő problémát én jelentettem, mert blokkoltam az első kanyarnál, aztán elhagytam a pályát, és a köröm is rossz volt. Utólag azt mondom, magamat lehetett csak okolni.”
„De megesik. Vannak időmérők, amiken jól megyünk, és vannak, amiknél hibázunk. És amikor csak egy kör van, megfizetsz ezért.”
Leclerc gumija a köre elején egyébként 2-3 fokkal volt csak hidegebb a kelleténél, de agresszív melegítéssel ezt ellensúlyozta. Csakhogy az első kanyarkombinációban már elkövette a hibát. „Az a gond, hogy a Q3-as kör nem teljesítéséért itt, Szingapúrban fizeted a legnagyobb árat. De még egyszer mondom: ha csak a mait nézem, úgy érzem, igazán nagyon jó munkát végeztem. A hétvége egészét tekintve viszont megfizettem a tegnapi hibámért.”
„Olykor jól csinálom, olykor rosszul. Tegnap elszúrtam. A következő versenyhétvégén visszavágok. Austinban remélhetőleg újra jó időmérőnk lesz, és egy jó hétvégénk” – ígérte.
A versenyére visszatérve a Sky Sportsnak tisztázta, nem érzi úgy, hogy elszúrták a taktikáját, és hibáztak azzal, hogy kint tartották Alonsóék mögött. „Beszéltünk róla délelőtt, és csak nagyon kevés olyan forgatókönyv volt, amiben korán álltam ki. Hosszan mentünk, reméltük, hogy lesz biztonsági autó is, de nem lett. Nem hinném, hogy nagyon sokat ártott volna a versenyünknek” – mentette fel a Ferrarit.
Leclerc-t nem lepte meg Lando Norris nagy fölénye, és kiemelte, még az első etapon elvesztegetett idő nélkül sem érezte úgy, hogy elég jók lettek volna egy szingapúri dobogóra. „Lesz még munkánk. De ebben nincs változás. A McLaren a legyőzendő ellenfél. A Red Bull is még mindig nagyon erősnek tűnik, természetesen Maxszal. Mi a harmadik erő vagyunk, és ez nem igazán változik. Az időmérőn talán elérhető lett volna az első sor, ha jobban csináljuk, de ma a versenyen szerintem nem érdemeltünk dobogót a tempónk alapján, legfeljebb Russell elé kerülhettünk volna” – állapította meg az 5. helyen leintett ferraris.