A remekül sikerült hazai megmérettetés után (Charles Leclerc megnyerte az Olasz Nagydíjat) a Ferrari értékes pontokat veszített az azeri és a szingapúri hétvégén is: Bakuban egy ütközés, egy héttel később pedig egy gyenge időmérő hátráltatta az alakulatot.
A csapat spanyol versenyzője, Carlos Sainz ennek kapcsán nemrég arról beszélt, mindkét nagydíjat egy-egy elszalasztott lehetőségként írta le. Főnöke, Frédéric Vasseur egyetértett ezzel a kijelentéssel, mondván mindkét pálya feküdt a Ferrari autójának és ehhez képest a reméltnél – és az elérhetőnél – gyengébb eredményeket szállítottak.
„Jól teljesítünk az utcai pályákon, és tudjuk, hogy az autóban rejlő lehetőségek jobbak voltak, mint az eredmények” – fogalmazott. „De tudjuk, miben nem teljesítettünk megfelelően. Szingapúrban hátulról indultunk, és ezen a pályán ez sosem egyszerű. De elégedett vagyok a futammal. Jó volt a stratégia, jók voltak a kiállások és a tempó is. A versenyen minden jól ment.”
Kapcsolódó tartalom
„A futamon nehéz lett volna jobban teljesíteni. A tempónk kiváló volt. A problémát a szombati nap jelentette. A verseny során, az utolsó 25 körben, a szabad levegőben hoztuk Lando Norris tempóját. Az mindenképpen pozitív, hogy így fejeztük be a hétvégét” – tette hozzá.
„Végső soron, ha választanom kellene, még mindig inkább egy rossz szombatot választanék, amit egy jobb verseny követ felzárkózással, mint egy rossz futamot. Jó hangulatban kezdhetjük a szünetet. Amikor tiszta volt a levegő, akkor gyorsabbak voltunk a Red Bullnál is. Péntektől kezdve folyamatosan gyorsak voltunk, talán a leggyorsabbak is” – emelte ki.
Ami a folytatást illeti, több riválishoz hasonlóan a Ferrari is új fejlesztésekkel készül az Amerikai Nagydíjra, de Vasseur jelezte, már a 2025-ös autón is dolgoznak. Persze a kettő szorosan összefügg, az év végi újítások ugyanis sokszor már a jövő évi autó alapját képezik.
„Mint sokan mások, mi is viszünk új elemeket Austinba. Már dolgozunk a 2025-ös autón, de mindent megteszünk, hogy hozzunk új fejlesztéseket az SF-24-hez is. Valószínűleg mindenki ott veti majd be az utolsó csomagot” – magyarázta a rutinos szakember, részleteket viszont nem közölt arról, mik alkotják majd a Ferrari fejlesztési csomagját.
