Hiába szerezte meg a harmadik rajtkockát Lewis Hamilton a Szingapúri Nagydíjon, a versenyen csak a hatodik helyen intették le, miután a Mercedes saját bevallása szerint is taktikai hibát követett el a hétszeres világbajnokával. A brit versenyzőt a lágy gumin küldték csatába, miközben a teljes élmezőny a közepes keveréken kezdett. Hamiltonnak már 16 kör után ki kellett állnia, így a második etapja is a védekezésről és a gumihátrányról szólt, hiszen a később kiálló ellenfelei jóval frissebb abroncsokon támadhatták őt.
Hamilton a verseny után egy malajziai eseményen nyilatkozott arról, hogy „összezavarta” a Mercedes által rá osztott stratégia, amit ő már kezdettől ellenzett. Kiemelte azt is, hogy amikor a két versenyző között házon belül megosztják a stratégiákat, az általában azért van, mert George Russell jó pozícióba kvalifikálja magát, ő pedig gyengébbe. Ezúttal viszont a 3-4. helyen álltak, így nem látta értelmét annak, hogy eltérjen egymástól a két taktika.
Kapcsolódó tartalom
Hamilton megjegyzése táptalaja lett az összeesküvés-elméleteknek. Idén már nem először. Felmerült, a csapattól év végén távozó bajnokot a Mercedes előszeretettel hozza hátrányos helyzetbe a maradó Russell-lel szemben. Hamilton e visszhangra reagálva a közösségi oldalán közzétett posztban igyekezett tisztázni, hogy nincs közöttük ellentét a csapattal. Itt már azt állította, hogy ő maga is rábólintott a lágy gumis stratégiájára a futam előtt.
„Tudom, hogy sokat beszélnek a legutóbbi versenyről és a szingapúri stratégiánkról, ami nem működött. A történtek után természetes, hogy az ember frusztrált, és könnyű volt kiereszteni ezt a frusztrációmat egy nyilatkozat során.”
„Tudtuk, hogy a lágy gumin indulni merész és kockázatos lépés, de előnyt is jelenthetett volna a rajtnál. És végső soron én is beleegyeztem a javaslatba. Azt is rosszul ítéltük meg, mit fognak tenni a többiek. De senkit se vezessen félre, minden rendben a csapattal! Ahogy minden sikeres együttműködésnél, vannak hullámhegyek és hullámvölgyek. Nem félünk a kellemetlen beszélgetésektől és a kihívást jelentő helyzetektől. Ezért is értünk el együtt ilyen sok mindent”
– tisztázta Hamilton, hogy nincs feszültség közöttük a Mercedesszel.
A csillagos csapat egyébként maga is elismerte, hogy nagy hibát követett el Hamilton taktikájával. Toto Wolff csapatfőnök már közvetlenül a futam után azt mondta, hogy ez baklövés volt részükről, James Allison technikai igazgató pedig a csapat futamértékelő videójában beszélt hosszabban a történtekről.
„Mielőtt magyarázatot adnék, el kell mondanom: nem kellett volna a lágyon rajtolnunk. Ez hiba volt. Ha visszafordíthatnánk az időt, azt tettük volna, amit mindenki körülöttünk: a közepest választottuk volna”
– jelentette ki Allison.
„Az ok az volt, hogy a lágy gumi gyakran teszi lehetővé a pozíciónyerést a rajtnál és a verseny első köreiben. A futam előtt nem gondoltuk, hogy olyan mértékben fogunk küszködni, amennyire végül küszködtünk a lággyal. Úgy véltük, kihasználhatjuk a lágy gumi előnyeit, nyerhetünk egy-két pozíciót – ami nem sikerült végül –, és aztán reméltük, hogy a lágy hátulütője nem lesz annyira rossz hatással, mert ha az elmúlt éveket nézzük Szingapúrban, összességében mindig nagyon visszafogott tempóval szokták kezdeni a versenyeket, és sok-sok körig, fokozatosan gyorsultak csak fel. Ezzel elég sokáig bírtuk volna a lágyon, egészen a kiállások időszakáig.”
„Végül nem nyertünk pozíciót a rajtnál, a tempót pedig már nagyjából az ötödik körtől növelni kezdték, és Lewis – aki már eleve nem volt elégedett az autójával – emiatt nagyon szenvedett a gumikopás miatt, és muszáj volt hamar kiállnunk vele. Ez tönkretette a versenyét. Egyértelmű hiba volt” – hangsúlyozta Allison.