Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Red Bull: A McLaren „földönkívüli”, Verstappennel nem hagyatkozhatunk csak a második helyekre

Red Bull: A McLaren „földönkívüli”, Verstappennel nem hagyatkozhatunk csak a második helyekre

Formel1.de
Értetlenül áll a McLaren szingapúri dominanciája előtt Helmut Marko és Max Verstappen. A Red Bull tanácsadója szerint hiba lenne csak a második helyekre hagyatkozniuk, a címvédésükért még legalább két győzelmet aratniuk kell idén. De hogyan lesznek rá képesek?

Elégedetten állapította meg a Red Bull Bakuban, hogy végre rálelt az idei autóval kapcsolatos problémák okára, és már csak a megoldást kell kidolgozni hozzá. A javulás jelei meg is mutatkoztak az előző két hétvégén, ugyanakkor az RB20-asuk még így is csak az egyik versenyzőjüknél működött jobban, ráadásul ezzel a javulással együtt is sima vereség lett az eredmény: Max Verstappen 20 másodperccel maradt le Lando Norristól a célban a szingapúri futamon.

Helmut Marko tanácsadó a német Formel1.de portálnak adott interjúban elárulta, a versenyhétvége után telefonon hosszan elbeszélgettek Verstappennel, és mindketten fejvakarva konstatálták, hogy Lando Norris óriási fölényben volt.

„Arról beszéltünk, hogy Lando dominanciája, különösen a közepes gumin, amin kilenc tizedet, egy másodpercet nyert velünk szemben, földönkívüli volt. Még ha tökéletes lett volna az autónk, akkor sem lettünk volna képesek vele ilyen időkre a közepes gumin. És mind azon tűnődünk, hogyan lehetséges ez…”

– mondta Marko.

Később kiemelte, tulajdonképpen még szerencsések is voltak a szingapúri versenyen, hogy a Ferrari csak az ötödik rajtsorba került. „Ez egy lépés a helyes irányba, de ez nem elég. Ha Norris képes kilenc tizedet vagy egy másodpercet adni nekünk körönként, az két külön világot jelent! És azt se feledjük, hogy Leclerc a második etapon ugyanolyan gyors volt, mint Lando, talán egy kicsivel gyorsabb is. Szóval erre a második helyre mondhatom, hogy szinte egy győzelemmel ért fel, és nagyon örülünk, hogy csak hét pontot buktunk Landóval szemben” – jelentette ki Marko.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Christian Horner csapatfőnök Monzát nevezte fordulópontnak, mivel az a hétvégéjük felnagyította a Red Bull problémáit, és ezáltal a szakemberek jobban megértették azt. Ezt követően álltak elő egy módosított padlólemezzel Bakuban, amiről Marko most megerősítette, csak egyes részeit sikerült átalakítaniuk, nem egy új padlólemezről volt szó.

„A döntő az austini teljesítményünk lesz. Ott érkezni fog még pár más dolog is. Viszont egyetértek Hornerrel, Monza valóban ébresztőt fújt, mert már nem is emlékszem rá, mikor volt ennyire rossz versenyünk, akár a stratégia, akár a tempó szempontjából. Most viszont már egészen világos a helyzet: az autónak ki kell szélesíteni a működési tartományát, hogy ne ingadozzon ennyire a teljesítményünk egészen kis módosítások vagy a hőmérséklet hat-hét fokos változása hatására. Emellett gyorsulnunk kell, és úgy, hogy Max támadni tudjon, vagyis az autónak elöl harapnia kell. Ha csak arra hagyatkozunk, hogy mindig másodikak leszünk, túlságosan kevés lesz…”

Markót megkérdezték, a konstruktőri bajnokságot már leírták-e ezzel.

„A jelenlegi teljesítményünkkel igen. De optimista vagyok: ha Max újra elkezd versenyeket nyerni, és Sergio mellette harmadik-negyedik tud lenni, máris másképp festhet a helyzet. Ahogy viszont már mondtam: a figyelem középpontjában az egyéni címvédés áll, és ez szerintem csak úgy érhető el, ha Max még legalább két futamot nyer. Ha ez sikerül, akkor a konstruktőri bajnokság is valamivel optimistábbnak tűnik”

– fogalmazott a tanácsadó.

Ennek eléréséhez az RB20-as javításaival célba kell találniuk. Markót megkérdezték, mi mindennel készülnek Austinra. „A teljesítmény nagy része a padlólemeztől jön, de világos, hogy ez összejátszik bizonyos egyéb elemekkel. Részleteket viszont nem fogok elárulni” – mondta.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

A kérdésre, esetleg terveznek-e bevetni hajlékony szárnyakat is, elmondta: „Rob Marshall a szakértője az efféle konstrukcióknak. Az idő viszont már nem elég erre. Úgy vélem, ennek az elfogadható határon belül kéne maradnia, illetve az FIA szabályzatának szellemiségén belül.”

Rob Marshall nevét nem véletlenül sütötte el: a szakember tőlük szerződött a McLarenhez, és a januári munkába állása után már lehetett hatása a csapat miami nagy fejlesztési csomagjára, aminek bevetése nyerő csapattá, majd első számú csapattá tette a wokingiakat. Ebben a rugalmas első és hátsó szárnyuknak is meghatározó szerepe volt. „A McLaren már jelezte, hogy nem használja a bakui (hátsó) szárnyát a folytatásban. Véleményem szerint volt emögött némi nyomás. Viszont már csak egy olyan pálya van, amin ennek van jelentősége, Las Vegas. A többi pálya szempontjából, ahol nem használnak ilyen kis leszorítóerős szárnyat, nem releváns” – utalt arra Marko, hogy a trükkös mini DRS-es hátsó szárny betiltásából sokat már aligha profitálhatnak.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak