Egy ideig csak pletykaként terjedt, hogy a Renault komoly döntést fontolgat, majd a nyáron több fontos szereplő is nyíltan beszélt róla, valóban leállíthatják saját motorprogramjukat és az Alpine-t ügyfélcsapatként (a hírek szerint a Mercedes partnerekén) futtathatják.
A motorrészleg dolgozói ez ellen határozottan tiltakoztak: az Olasz Nagydíj ideje alatt ennek nyilvánosan is hangot adtak, majd többször beszéltek arról, a projekt leállítása hibás döntés lenne többek között a francia technológiai szektor szempontjából is. Szeptember 20-án képviselőik végül tárgyalóasztalhoz ülhettek a Renault első emberével.
A megbeszélést pozitívnak minősítették és jelezték, talán még nem született végső döntés. Azt, hogy a vezérkar még fontolgatja, valóban leállítsa-e a motorprojektet (amit gazdasági szempontból az elnök megfelelő lépésnek tart).
Francia sajtóhírek szerint hamarosan pont kerül az ügy végére, a Renault-nak ugyanis szeptember 30-ig döntenie kell az ügyfélcsapat-státuszról. Hétfő délután az Auto Hebdo írta meg először, forrásai szerint a cég vezetői a motorrészleg dolgozóinak véleményét figyelmen kívül hagyva elhatározták, ügyfélcsapatként futtatják tovább az Alpine-t
A lap súlyos következményekkel járó döntésként írja le a Renault lépését, majd cikkében meglehetősen drámain fogalmaz: csalódás, döbbenet és harag – írják, majd hozzáteszik, hamarosan a hivatalos bejelentésre is sor kerülhet.
Ami a csapatot és a Mercedes-motorokat illeti, az enstone-ban székelő F1-es istálló (ami akkoriban Lotus néven futott) 2015-ben, a Renault gyári szintű visszatérése előtt már használta a csillagosok erőforrásait. Abban a szezonban Romain Grosjean révén egy dobogós helyezésük volt: a francia versenyző harmadik lett a Belga Nagydíjon.