Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Csalódottak és dühösek az alkalmazottak a Renault döntése miatt

Csalódottak és dühösek az alkalmazottak a Renault döntése miatt

Alpine Racing
Csalódott és kritikus hangvitelű közleményben reagáltak az Alpine versenyrészlegének dolgozói a Renault azon döntésére, miszerint a francia gyár a 2025-ös szezon végén leállítja a Forma–1-es motorprojektet.

Hétfőn hivatalossá vált, hogy a Renault a komoly szabályváltozásokat hozó 2026-os évadtól kezdődően ügyfélcsapatként (a hírek szerint a Mercedesszel együttműködve) kívánja futtatni a jelenleg Alpine néven versenyző Forma–1-es alakulatát.

Közleményükben kiemelték, a motorrészleg dolgozóinak új állást kínálnak, miközben a főhadiszálláson továbbra is „magas szintű technikai munka” fog zajlani. Sőt, a Forma–1-től vágják el teljesen a részleget, hiszen létrehoznak egy „F1-es megfigyelőegységet”, ami a „különböző technikai fejlesztések elsajátításával” foglalkozik majd.

Ennek ellenére az Alpine versenyrészlegének dolgozói a döntés után egy csalódott hangvitelű és kritikus közleményben reagáltak a Renault lépésére. Ebben kiemelték, hogy sajnálják és egyben el is ítélik, hogy az anyacég leállítja az F1-es motorrészleget.

Fotó: XPB

„A döntést az F1-es költségeket csökkenteni kívánó Renault Csoport támogatta úgy, hogy nem készült komoly tanulmány annak a jövőbeli eladásokra és magára a márkára gyakorolt hatásáról”– kezdték. „A partnerségi megállapodásokat elutasították, pedig azok több cél teljesítését is lehetővé tették volna: az F1-es tevékenység fenntartását, az üzemi költségek csökkentését, a szaktudás megóvását és a lehetőségét annak, hogy az ígéretes, nagyrészt elkészült motor debütáljon.”

Az új projekt tartalma, erőforrásai és fenntarthatósága nagyrészt pontatlannak tűnik, az F1-es megfigyelőegység közölt mérete pedig kicsinek. Ez megkérdőjelezi a gyártóként való visszatérés hosszabb távú lehetőségét. A motorrészleg története mutatja, gyakran születnek egymásnak ellentmondó döntések, ezért fontos a magas minőségű szaktudás megőrzése” – folytatták.

„Fontos, hogy nyitva hagyhassuk az ajtót egy lehetséges F1-es visszatérés előtt, amennyiben a szabályok és a részvényesek pénzügyi háttere vonzóbbá teszi azt. A projektnek már van egy rövid távú hatása. Január elsejétől 500-ról 334-re csökken a munkahelyek száma. Általában véve kijelenthető, hogy az F1-es motorprojekt leállítása, valamint a vezetőségbe vetett bizalom elvesztése komoly kockázatot jelent a kritikus szaktudás távozása szempontjából” – emelték ki.

„Az előző két hónap zűrzavarai ellenére a motorrészleg folytatta a 2026-os erőforrás fejlesztését, amitől az Alpine most megfosztja magát. Ez az árral szembeni döntés ért az Alpine sporttörténelmének. Mindezek miatt a munkatársak egyhangúan kedvezőtlenül nyilatkoznak az átalakítási projektről. Felszólítjuk a hatóságokat, hogy védjék meg a foglalkoztatás fenntarthatóságát Viry-Châtillon-i telephelyen” – zárták a közleményt sejtelmesen.

Alpine F1 Team logo (Fotó: Moy / XPB Images)
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak