A királykategóriás versenyhétvégéket az esetek többségében három szabadedzés vezeti fel, ezek pedig rendre egyórányi gyakorlást biztosítanak az alakulatoknak.
A sprinthétvégék (ezekből jelenleg hatot találunk a versenynaptárban) természetesen kivételt képeznek, azokon ugyanis mindössze egy tréning áll a csapatok és a versenyzők rendelkezésére – de a hossza ennek is hatvan perc.
Az időtartam csak ritkán változik: az elmúlt években okot erre csak egy-egy váratlan esemény adott, vagy néhány Pirelli-teszt az évad második felében.
Hogy a jól megszokott egy óra helyett Mexikóban, a második szabadedzésen kilencven perc áll majd a csapatok rendelkezésére, az már most eldőlt, a résztvevők ugyanis megegyeztek az F1 hivatalos gumiszállítójával abban, hogy az említett tréningen tesztelik a 2025-ös gumikat is.
A mezőny az olaszok újfejlesztésű lágy keverékeit viheti majd pályára Mexikóvárosban, hogy ezzel is segítse a Pirelli felkészülését a következő idényre.
Az olaszok a 2025-ös gumik mellett már a 2026-os abroncsokat is fejlesztik, sőt az Aston Martin segítségével az első prototípusokat is pályára vitték már a Spanyol Nagydíjnak otthont adó barcelonai pályán. A gyakorlás a csapat jelentése szerint eredményes volt.