Colapinto az Olasz Nagydíjon mutatkozott be a királykategóriában, miután a Williams menesztette Logan Sargeantet. A fiatal argentin már első versenyén tisztességesen helyt áll, második nekifutásra pedig a pontszerzés is összejött neki a nehéz szingapúri pályán.
Ezzel – majd a pontot ugyan nem érő, de szintén meggyőző azeri teljesítményével is – gyorsan felhívta magára a szakértők és a riválisok figyelmét, de dicsérte őt többek között a fiatal pilótákkal általában szigorú Red Bull-tanácsadó, Helmut Marko is. Nem meglepő, hogy egy „nagy sportnemzet” szülötteként hazai szurkolói is hamar felfigyeltek rá.
Többen már debütálásakor Lionel Messihez hasonlították – amit ő gyorsan ki is kért magának, mondván messze elmarad a legendás focistától –, lelkesedésüket pedig az előző hetek meggyőző eredményei csak növelték.
Úgy tűnik, erre a helyi politika is felfigyelt, a turisztikai, környezetvédelmi és sportminiszter, Daniel Scioli ugyanis jelezte, máris szóba került a futam visszatérésének lehetősége. „Beszéltem Javier Milei elnökkel és Karina Milei elnökségi főtitkárral, hogy összehangoljuk erőfeszítéseinket annak érdekében, hogy Argentína ismét F1-es futamot rendezhessen” – nyilatkozta.
Argentína utoljára 1998-ban fogadta a királykategóriát a Buenos Aries-i Autódromo Oscar y Juan Gálvez-versenypályán. A visszatéréshez 2012-ben került legközelebb: egy utcai helyszínnel szálltak volna be, de a tárgyalások idővel megszakadtak az F1 akkori vezetőivel.
A legnagyobb nehézséget a szervezők számára jelenleg is a helyszín jelenti, az 1998-ban használt pálya ugyanis jelentős modernizációra szorul, de szintén drága mulatság egy új helyszín kialakítása is. Ami a folytatást illeti, Scioli a közelgő Sao Pauló-i Nagydíjon ül majd tárgyalóasztalhoz a Liberty Mediával, hogy megbeszéléseket folytasson az Argentin Nagydíj visszatéréséről.